بیانیه چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در محکومیت آتش زدن قرآن در سوئد

بیانیه چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در محکومیت آتش زدن قرآن در سوئد
جمعه 9 تير 1402 - 13:20

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه ای آتش زدن قرآن در سوئد را به شدت محکوم کرد.

العالم - عراق

بیانیه ائتلاف "چارچوب هماهنگی شیعیان" عراق در محکوم کردن آتش زدن قرآن در سوئد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ. صدق الله العلي العظيم.

اگر این قرآن را بر کوهی نازل می‌کردیم، آن را از ترس خدا، متواضع و ترک خورده می‌دیدی. این مثلها را برای مردم می‌آوریم شاید بیندیشند.

بار دیگر فردی سفیه به تعبیر قرآن، با اقدامی مذموم و تحریک کننده برای جهان اسلام و بیش از دو میلیارد مسلمان ، به کتاب خدا توهین می کند که نشان از تندروی فکری و اثبات وحشی گری تفکر و رفتار وی است.

در حالی که "چارچوب هماهنگی " این اقدام ننگین را محکوم می کند، برخی دولت ها و کشورها به بهانه آزادی بیان از این اقدام چشم پوشی و با تسامح با آن برخورد می کنند و یک طرفه به دور از ارزش های همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان ، فرقه ها و ملیت ها، همه قوانین درمورد منع نقض حرمت ها را نادیده می گیرند.

ما همچنین از وزارت امور خارجه عراق درخواست داریم جزئیات حادثه را پیگیری و در این مورد به سرعت و شدت موضعگیری و هر چه لازم و مقتضی است، انجام دهد.

ما همچنین بر حمایت از خواسته های مرجعیت خردمند خطاب به سازمان ملل متحد تأکید می کنیم که خواستار برداشتن گام های مؤثر برای جلوگیری از تکرار این توهین ها و وادار کردن کشورها به بازنگری در قوانینی شده است که اجازه وقوع چنین اقداماتی را می دهند.

ما از هواداران وفادار خود می خواهیم که در برابر این رفتار افراطی قیام کنند و ابتکار عمل را در دست گیرند. ما با حمایت از ندای مرجعیت شریف که خداوند آن را به عنوان یک سرمایه حفظ و ماندگار کند، از مسلمانان همه دنیا می خواهیم با اقدامات و ابتکارهای خود مخالفتشان را با این اقدام ننگین اعلام کنند.

خداوند بهترین پشتیبان و حافظ است.

چارچوب هماهنگی

11 / ذی الحجه / 1444

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها