هتک حرمت قرآن کریم؛ مسلمانان جهان کالاهای سوئدی را تحریم کنند

هتک حرمت قرآن کریم؛ مسلمانان جهان کالاهای سوئدی را تحریم کنند
شنبه 10 تير 1402 - 11:06

وقتی کشوری مثل سوئد که مدعی تمدن و احترام به تعدد ادیان و فرهنگ هاست به یک عنصر ناسازگار اجازه می دهد در مقدس ترین روزهای اسلامی یعنی در نخستین روز از روزهای عید قربان و در مقابل مسجدی در استکهلم، یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشیده و پاره کند، سئوال های متعددی درباره مأموریت مشکوک سوئد برای فتنه انگیزی و تحریک علیه اسلام و مسلمانان و دامن زدن به ناآرامی های خاورمیانه مطرح می شود.

العالم - تحلیل روز

در اینجا با توجه به نقش مشکوک دولت سوئد برای فتنه انگیزی و تحریک علیه اسلام و مسلمانان، در این باره بیراه سخن نگفته ایم. زیرا مقامات این کشور از قبل می دانستند که این عنصر مجرم به نام "سلوان مومیکا" قرار است مرتکب چه کاری شود همچنین از جایگاه و قداست قرآن کریم و عید قربان در میان مسلمانان سراسر جهان اطلاع داشتند. کما اینکه از شدت حساسیت این جنایت هم آگاه بودند. با این حال تمام تدابیر لازم برای حفاظت از این مجرم را در نظر گرفتند. نحوه اهانت این مجرم به قرآن کریم که شامل لگد مال کردن و گذاشتن گوشت خوک بر روی قرآن کریم و سپس آتش زدن آن، نشان می دهد که وی یک بیمار روانی است و هر گروه و مرجعی که چنین شخصی را اجیر می کند قطعا به دنبال تحقق اهدافی بسیار خطرناک تر از ترویج اسلام هراسی در سوئد و کلا غرب است.

برخی کسانی که اهداف واقعی چنین جنایتی را نادیده گرفته اند، خواستار محاکمه و تنبیه شدید این مجرم شده اند طوری که دیگر کسی جرأت چنین اقدامی را نداشته باشد. اما این قبیل برخوردها، جلوی چنین جنایاتی را نگرفته و هیچگاه نخواهد گرفت. افراد این چنینی در جهان کم نیستند؛ اغلب آنها بیماران روانی و عقده پول و شهرت دارند. اغلب دارای افکار منحرف و نژادپرستانه هستند. فقط کافی است پلیس شرایط مساعد را برایشان تأمین کند تا دست به فجیع ترین جنایات علیه بشریت و ادیان الهی بزنند. مقامات سوئد که همواره سنگ آزادی بیان را به سینه می زنند تا فرهنگ منحرف خود را تحمیل کنند و از آن بدتر، اهداف خبیثانه خود را محقق نمایند، جزء همین گروه از افراد هستند.

لذا باید منابع و طرف هایی را که این قبیل افرد را برای تحقق اهداف و نقشه هایشان اجیر می کنند، مهار کرد. یکی از این طرف ها، دولت سوئد است که آزادی بیان را برای تحمیل فرهنگ و ترویج انحرافات و از همه مهتر، تحقق اهداف خبیث خود دستاویز قرار داده است.

و این امر جز با اعمال فشار جدی و قاطعانه بر این کشور از سوی کشورهای مسلمان امکان پذیر نیست؛ باید واردات کالا از این کشور متوقف شود و کشورهای اسلامی سفرای خود از سوئد فرا بخوانند و سفرای این کشور را هم اخراج کنند؛ فقط در این صورت است که این کشور مهار شده و عبارت "آزادی بیان" را از فرهنگ سیاسی خود حذف خواهد کرد. این کشور در حالی اجازه هتک حرمت به قرآن کریم و اسلام هراسی را می دهد که در برابر هر نوع اعتراض به انحراف های جنسی و منتقدین هولوکاست و جنایات رژیم صهیونیستی در قدس واکنش نشان داده و مانع آن می شود.

با تأملی در اهداف عوامل پشت پرده این قبیل جنایات می توان به راحتی هویت مجری آن را دریافت همچنین می توان فهمید که چرا دولت سوئد تا این حد بر حمایت از عناصر منحرف و بیماران روانی که عقده پول و شهرت دارند اصرار دارد. دولت سوئد این بار یک شهروند عراقی مسیحی را برای اجرای این جنایت انتخاب کرده است در حالی که مسیحیان چه در عراق و چه در هر جای دیگر از چنین اقدامات فجیعی مبرا هستند اما طرف هایی که این قبیل افراد را اجیر می کنند، درصدد هستند با دستاویز قرار دادن دین بر آتش جنگ های مذهبی و فرقه ای بدمند، آتشی که پیشتر آمریکا در عراق و دیگر کشورها با استفاده از گروه های تکفیری از جمله "داعش" به پا کرد اما ملت عراق اعم از مسلمان و مسیحی و سایر ادیان و اقوام و در پیشاپیش همه آنها حشد الشعبی و ارتش با کمک محور مقاومت خاموش کردند.

تصویر زیبایی که نیروهای حشد الشعبی، حزب الله عراق، گروه های مقاومت، ارتش عراق و سوریه در دفاع از اتباع دیگر ادیان مثل مسیحیان و ایزدیها رقم زدند، به مذاق حامیان "داعش" خوش نیامد، به همین دلیل سعی کردند با اجیر کردن یک روانی که خود را به جامعه مسیحیان متصل کرده است و کارنامه شناخته شده ای در عراق دارد، برای اجرای چنین نقشه ای، این شکست را جبران کنند.

سایر اهداف تکرار چنین جنایاتی در غرب به خصوص در سوئد، رفته رفته مشخص می شود. این در حالی است که حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی شدت گرفته است. غرب با این قبیل اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان، می خواهد واکنش آنها را برای وقتی که رژیم صهیونیستی، مسجد الاقصی را ویران کرد، بسنجد.

به همین دلیل واکنش مسلمانان باید حساب شده باشد؛ در قدم اول باید کالاها و محصولات این کشور هتاک به قرآن کریم را تحریم کرده و همکاری با شرکت های آن را قطع کرد. سپس به شورای امنیت سازمان ملل و دادگاه بین المللی شکایت کرد. باید همه مسلمانان موضع یکدست و واحد اتخاذ کنند تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. غرب فقط زمانی به زانو درمی آید که منافع خود را در خطر ببیند. به این ترتیب مسلمانان پیامی واضح برای رژیم صهیونیستی ارسال می کنند با این مضمون که در مقابل هر گونه تعرض به مسجد الاقصی، خاموش نمی نشینند.

  • أحمد محمد/ العالم

پربیننده ترین خبرها