درگیری در محورهای تماس با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در حمایت از جنین

درگیری در محورهای تماس با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در حمایت از جنین
سه شنبه 13 تير 1402 - 09:26

به منظور اعلام همبستگی با شهر و اردوگاه جنین و در اعتراض به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به این شهر، درگیری در محورهای تماس با نظامیان این رژیم صبح امروز (سه شنبه) آغاز شد.

العالم - فلسطین اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین از مجروح شدن یک جوان فلسطینی در اریحا در تیراندازی صبح امروز نظامیان صهیونیستی و درگیری های شدید در ورودی جنوبی این شهر خبر داد.

منابع محلی گفتند یک جوان بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

این منابع گفتند : نظامیان صهیونیستی ورودی شهر را به روی خودروی شهروندان بسته و مانع رفت و آمد آنها شدند.

در رام الله درگیری هایی بین جوانان و نظامیان صهیونیستی صبح امروز در ورودی شمالی شهر البیره به وقوع پیوست و نظامیان صهیونیستی به شلیک بمبهای صوتی اقدام کردند اما به کسی آسیبی نرسید.

به گفته منابع محلی درگیری هایی هم بین جوانان و نظامیان صهیونیستی در منطقه جبل الطویل در این شهر رخ داد و مهاجمان صهیونیست اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند اما در اینجا هم به کسی آسیبی نرسید.

در شمال شرق رام الله هم شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در ورودی شهرک سنجل درگیر شدند.

نیمه شب دوشنبه نیز درگیری هایی نزدیک ورودی اردوگاه جلزون در شمال رام الله بین شهروندان و نظامیان صهیونیستی به وقوع پیوست.

منابع محلی گفتند نظامیان رژیم اشغالگر در این درگیری ها از بمب های صوتی و گاز اشک آور استفاده کردند اما به کسی آسیبی نرسید.

در حمله نیمه شب شهرک نشینان صهیونیست به شهرک دیر دبوان در شرق رام الله یک جوان مجروح شد.

منابع محلی گفتند : گروهی از شهرک نشینان به شهرک دیر بوان در شرق رام الله حمله کرده و اقدام به تیراندازی به سمت شهرک نشینان کردند. در این حمله یک جوان از ناحیه دست مجروح شد.

منابع محلی افزودند : شهرک نشینان به خودروی شهروندان فلسطینی در اطراف شهرک "بیت ایل" - که روی زمین های شهروندان در شمال البیره ساخته شده است – حمله کردند. گروه دیگری از آنها هم با حمایت نظامیان صهیونیست نزدیک عین سامه در شرق رام الله تجمع کردند.

در الخلیل هم درگیری هایی بین شهروندان و نظامیان متجاوز در اردوگاه الفوار و ورودی شهرک های دورا و حلحول درگرفت. در این درگیریها نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک بمب های صوتی و گاز اشک آور کردند که بر اثر آن، ده ها شهروند به دلیل استنشاق گاز سمی دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان صهیونیست در دومین روز پیاپی، همچنان به حملات خود به شهر و اردوگاه جنین ادامه می دهند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین به 7 نفر افزایش یافته است که 4 تن از آنها کودک و نوجوان هستند. حدود 100 نفر زخمی شدند که حال 20 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. ضمن اینکه یک جوان به نام محمد عماد حسنین 21 ساله در درگیری های البیره به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها