چه چیزی در جنین باعث وحشت رژیم صهیونیستی شد؟

چه چیزی در جنین باعث وحشت رژیم صهیونیستی شد؟
سه شنبه 13 تير 1402 - 13:07

رژیم صهیونیستی در حملات تجاوزگرانه خود علیه اردوگاه جنین از نیروی هوایی و زمینی و انواع سلاح های سنگین استفاده می کند. این درحالیست که رزمندگان مقاومت سلاحی جز نارنجک و تله های انفجاری – که اولین بار است که از آن استفاده می کنند _ در اختیار ندارند و با رصد پهپادهای رژیم اشغالگر، آنها را سرنگون کرده و نظامیان صهیونیست را هدف قرار می دهند.

العالم - نظرکده

احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی می گوید که شهر جنین تبدیل به قلعه هایی محکم و غیر قابل نفوذ برای اشغالگران شده است. وی خاطرنشان می کند که جنین ثابت کرده است که الگوی مقاومت و رشادت و شجاعت است و همین امر دشمن را هراسان کرده است.

وی تصریح می کند که رشد سریع مقاومت در جنین، دشمن و همدستانش را به وحشت انداخته است و می بینیم که همه کشورها چشم و گوش خود را در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این شهر و کشتار غیر نظامیان و تخریب خانه ها و مساجد بسته اند. با این حال گردان جنین و دیگر گروه های مقاومت فلسطین در کمین دشمن نشسته اند و دشمن با اینکه بیش از 1000 نظامی و نیروی هوایی و زمینی و تجسسی خود را به خدمت گرفته است، اما نتواسته به قلعه نفوذ ناپذیر جنین نفوذ کند.

وی تصریح می کند که دشمن در حمله به جنین، اهدافی مختلف را دنبال می کند، از جمله اینکه خود، درگیر بحران داخلی شدید است که پیوسته بزرگ و بزرگ تر می شود؛ دوم اینکه جنین، یک تهدید امنیتی جدی برای این رژیم به شمار می آید. لذا این رژیم می کوشد با حمله به جنین و تضعیف مقاومت، کنترل اوضاع را در کرانه باختری به دست گرفته و در نهایت اوضاع داخلی خود را سر و سامان دهد.

خلدون البرغوثی، کارشناس مسائل "اسرائیل" هم می گوید که رژیم اشغالگر فقط اجازه انتشار اطلاعاتی را که خود صلاح بداند، به رسانه های این رژیم می دهد.

البرغوثی تصریح می کند که رژیم صهیونیستی می خواهد روایت مد نظر خود را از اردوگاه جنین منتشر کند. این رژیم می کوشد چنین وانمود کند که به اهداف خود اعم از ورود به جنین و محاصره این اردوگاه و رزمندگان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد که این رژیم وقتی که دید اهدافش از تجاوز به جنین محقق نشده است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که این حمله تا هر زمان که لازم باشد و اهداف محقق شوند، ادامه می یابد. لذا به راحتی نمی توان اوضاع را پیش بینی کرد. وی همچنین به رژیم اشغالگر درباره هر گونه ارتکاب جنایت علیه رزمندگان گردان جنین و اردوگاه جنین هشدار داد.

محمد حماده، سخنگوی حماس در قدس هم اعلام کرد که توسل افراطی به زور توسط رژیم صهیونیستی علل و عواملی متعدد دارد که مهمترین آن، خوی ددمنشی و جنایتکار رژیم و تفکر سرکوبگرانه حاکم بر این رژیم است.

وی می گوید: ما هفتاد سال است که این دشمن را می شناسیم. این دشمن همواره به زور افراطی علیه کودکان و زنان و سالخوردگان متوسل شده و از هیچ جنایتی علیه آنها فروگذار نکرده است. دلیل دوم برای توسل به زور افراطی، ناتوانی رژیم اشغالگر از مقابله با مقاومت و شکستن اراده آن و نیز ناتوانی از تحقق هدفی است که هر بار برای احیای قدرت بازدارندگی، برای خود تعریف کرده است. وی تأکید کرد که این رژیم این بار هم در تجاوز به جنین شکست می خورد.

پربیننده ترین خبرها