هنیه و النخاله: مقاومت گزینه راهبردی ملت فلسطین برابر اشغالگران است

هنیه و النخاله: مقاومت گزینه راهبردی ملت فلسطین برابر اشغالگران است
سه شنبه 13 تير 1402 - 18:25

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی این کشور در تماسی تلفنی تحولات جنین را مورد بررسی قرار دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری شهاب، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در این گفت‌وگوی تلفنی مقاومت ملت و رزمندگان مقاومت فلسطین در مقابل حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به شهر و اردوگاه جنین را ستودند.

دو طرف تاکید کردند مقاومت گزینه راهبردی ملت فلسطین در برخورد با رژیم اشغالگر، رفتار پرخاشگرانه و سیاست‌های شهرک سازی استعماری آن است.

هنیه و النخاله در ادامه بر لزوم تقویت مقاومت و حمایت مستقیم و کامل از اردوگاه جنین تأکید کردند.

دو طرف همچنین افزودند: مقاومت با تمامی ابزار موجود و در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی در ادامه بر ضرورت ادامه ارتباط، مشاوره دائمی و اتحاد در مواضع برای اتخاذ تصمیمات مناسب تاکید کردند.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز، برای دومین روز متوالی به تجاوزات گسترده و همه‌جانبه زمینی و هوایی علیه شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری ادامه دادند. این عملیات تجاوزگرانه جدید به جنین از سحرگاه دیروز (دوشنبه، ۳ جولای) آغاز شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه این یورش ۱۰ غیرنظامی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

هلال احمر فلسطین هم امروز اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین، بسیار بد است و ساکنان این اردوگاه به شدت نیازمند دارو، آب و موادغذایی هستند؛ در حالی تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین، مانع امدادرسانی می‌شود.

پربیننده ترین خبرها