استقبال از تراکتورهای ایرانی در نمایشگاه کشاورزی کازان روسیه

استقبال از تراکتورهای ایرانی در نمایشگاه کشاورزی کازان روسیه
شنبه 17 تير 1402 - 19:32

شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه میزبان رویداد بزرگ نمایشگاهی کشاورزی این کشور شد که در آن تجهیزات صنعت کشاورزی تولیدی ایران از جمله تراکتور و کمباین در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

العالم - ایران ـ اقتصادی

کنسولگری ایران در کازان روسیه، این رویداد نمایشگاهی در فضایی افزون بر ۴۰ هکتار و با حضور ۳۰۰ شرکت و نیز برگزاری مسابقات زراعت و کشاورزی و بهره برداری از تراکتور بین ۶۱ گروه از ۱۵ تا ۱۸ تیرماه در حال برگزاری است که برای نخستین بار، یک تیم از جمهوری اسلامی ایران در این رویداد رقابتی نیز حضور یافته است.

در این رویداد که توسط وزارت کشاورزی روسیه و شرکت لیزینگ دولتی کشاورزی این کشور (روس آگرو لیزینگ ) در حال برگزاری است، جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار با حمایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان ماشینها و ادوات کشاورزی ایران و شرکت آرسنال تکنولوژی روسیه نسبت به حضور و معرفی بیش از ۲۰ مدل از تجهیزات بنام ایرانی از جمله ، تراکتورهای باغی و کشاورزی، کشنده غله بر و ادوات و تجهیزات باغی و کشاورزی اقدام کرده است که مورد استقبال علاقه مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، وزیر و معاونین وزارت کشاورزی روسیه، رئیس شرکت روس آگرو لیزینگ و وزیر صنعت جمهوری تاتارستان و سرکنسول ایران در کازان از جمله مسئولان بازدید کننده از غرفه جمهوری اسلامی ایران در این فستیوال بودند.

بر اساس این گزارش، مسئولان حوزه کشاورزی روسیه ضمن استقبال از حضور ایران در این فستیوال و با اشاره به افزایش سطح روابط سیاسی و دوستانه دو کشور خواهان حضور جدی تولیدکنندکان ایرانی در بازار روسیه و معرفی محصولات مورد نیاز شدند و آمادگی‌ خود را جهت هرگونه حمایت و پشتیبانی لازم اعلام کردند.

نمایشگاه صنایع، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی جمهوری تاتارستان با عنوان "روز میدان تمام روسیه" ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی " کازان اکسپو" آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه قرائت شد.

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه در این پیام تصریح کرد: سالهاست که این نمایشگاه بزرگ کارگران مجتمع کشت و صنعت را از مناطق مختلف این کشور گرد هم آورده است. این برنامه فرصتی عالی برای شرکت کنندگان برای گفت وگو در مورد مسائل مهم حوزه کشاورزی، تبادل تجربیات و بهترین شیوه ها فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین تاکید کرد: فناوری‌های نوآورانه عرضه شده در این نمایشگاه، دستاوردهای چشمگیر در بخش کشاورزی و دامداری مجتمع کشاورزی و صنعتی روسیه را به نمایش می گذارد.

پربیننده ترین خبرها