امیرعبداللهیان: ایران برای توسعه روابط همه جانبه با الجزایر اهتمام جدی دارد/ابراز همدردی با مردم الجزایر بدنبال کشته شدن شهروند این کشور در فرانسه

امیرعبداللهیان: ایران برای توسعه روابط همه جانبه با الجزایر اهتمام جدی دارد/ابراز همدردی با مردم الجزایر بدنبال کشته شدن شهروند این کشور در فرانسه
شنبه 17 تير 1402 - 20:34

وزیر امور خارجه کشورمان در تهران با همتای الجزایری خود در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف گفتگو و تبادل نظر کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر امروز در تهران در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک شصت و یکمین سالگرد استقلال الجزایر و همچنین قدردانی از تلاش‌های ارزشمند الجزایر در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام در نقش میانجی و ابراز همدردی با مردم الجزایر در خصوص جوان الجزایری الاصلی که طی روزهای گذشته در فرانسه و به دست نیروهای پلیس این کشور به قتل رسید، اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با الجزایر در حوزه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار فعال سازی همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و کنسولی از طریق تحرک بخشی در برگزاری کمیته عالی همکاری‌های دو‌ کشور را مورد توجه قرار داد و آمادگی حوزه‌های ذیربط وزارت امور خارجه در این زمینه‌ها را برای رایزنی با همتایان خود مورد تاکید قرار داد.

اعلام آمادگی برای همکاری‌ها با الجزایر در حوزه‌های علم و فن‌آوری، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی ، بخش خصوصی ، گردشگری ، دانشگاهی و محیط زیست، از دیگر موارد مورد اشاره از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان زمینه‌های مشترک همکاری، با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو‌کشور بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از نقش فعال الجزایر در حمایت از فلسطین، پشتیبانی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همچنین مخالفت با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا قدردانی کرد.

احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و با اشاره به ساز و کارهای پیگیری و رایزنی فعال سازی روابط در سطوح مختلف از جمله کمیته عالی همکاری‌ها، کمیته پیگیری مصوبات کمیته عالی مشترک و کمیته‌های تخصصی ذیربط و لزوم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقای روابط، اصلی ترین هدف از سفر خود به کشورمان را فعال‌سازی ساز و کارهای توسعه همکاری‌های فیمابین ذکر کرد.

همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، مشارکت جمهوری اسلامی ایران در سطح عالی در نشست آتی اوپک گازی در الجزایر، بررسی در خصوص لغو روادید سیاسی و خدمت، موضوعات مهم مربوط به منطقه از جمله در خصوص لیبی، سودان و جنگ اوکراین، از دیگر موارد رایزنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در این دیدار بود.

پربیننده ترین خبرها