انگلستان متکبر و تحریم بی شرمانه و قیم مآبانه مسایل حاکمیتی ایران

انگلستان متکبر و تحریم بی شرمانه و قیم مآبانه مسایل حاکمیتی ایران
شنبه 17 تير 1402 - 22:11

خبر: جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلستان در مجلس عوام این کشور گفت که لندن تحریم هایی را علیه 13 فرد و نهاد مسئول نقض حقوق بشر در ایران اعمال کرده است.

تحلیل

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرده که این اشخاص شامل اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که مسئولیتشان تحمیل موازین اجتماعی و فرهنگی ستمگرانه به مردم ایران است.

ولی واقعیت آن است که مسئولیت این شورا حفظ موازین اسلامی اجتماعی و فرهنگی به عنوان مولفه تمدن و سنت های باستانی ایرانی است.
دوم آن که باید پرسید علت این همه نفرت انگلستان و غرب از هنجارهای اجتماعی و فرهنگی ایران چیست؟
چگونه انگلستان به خود اجازه می دهد با این شیوه متکبرانه و بی شرمانه که حتی از حدود قیمومیت هم فراتر می رود، در مسائل حاکمیتی کشوری مانند ایران دخالت کند و علیه هنجارها و سنت های اجتماعی و فرهنگی این سرزمین اعلام جنگ کند؟ و چگونه خود را پاسدار فرهنگ ها و موازین در جهان می داند؟ چه طرفی در جهان به انگلستان اختیار داده که مشخص کننده مرز میان درست و نادرست در روابط اجتماعی مردم جهان باشد تا هر شخصی که با آن مخالفت کند را تحریم نماید؟

جهت اطلاع وزیر امور خارجه انگلستان که ادعا می کند آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی، عامل ظلم علیه مردم ایران است، می بایست گفت که این آداب و رسوم و فرهنگ را خود ایرانیان ساخته اند و نسل به نسل منتقل می کنند، به این دلیل که این مردم در واقع صاحبان تمدنی انسانی هستند که در جهان می درخشد.

گناه این فرهنگ آن است که از دیدگاه غرب، انسانی عادی، متعادل، قوی، با اخلاق و دارای ارزش های انسانی را پروش می دهد که خود را جانشین خدا بر روی زمین می داند و به همین دلیل بنده غیر خدا نمی شود، وفادار به خداست و به او ایمان دارد و با شیطان و اذنابش یعنی استکبار جهانی و در راس آن غرب می جنگد.

علت خشم آمریکا و انگلستان از تمدن، فرهنگ، آداب و سنن اصیل ایرانی اسلامی، آن است که باعث مصونیت انسان ایرانی در برابر ویروس کشنده فرهنگ غرب یعنی همان همجنس گرایی است که باعث مسخ انسان می شود.

تمدن و فرهنگ ایرانی، ایرانیان را نه فقط در برابر تجاوزات و ظلم غرب بلکه در برابر ویروس های غرب مصون داشته و از این مردم اشخاصی قوی، شجاع و با بصیرت ساخته که به همین دلیل طبیعی است باعث خشم غرب شود.

پربیننده ترین خبرها