فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

ارتش در محور‌های خودکفایی و بازدارندگی به دستاورد‌های مهمی دست یافته است

ارتش در محور‌های خودکفایی و بازدارندگی به دستاورد‌های مهمی دست یافته است
دوشنبه 19 تير 1402 - 22:01

امیر سرتیپ حیدری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در محور‌های خودکفایی و بازدارندگی به دستاورد‌ها و تجهیزات مهمی دست یافته است.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین گرامیداشت بیعت تاریخی کارکنان هوانیروز ارتش با امام راحل در سال ۱۳۵۸ در شهر مقدس قم که در سالن اجتماعات باغ‌موزه دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حماسه‌سازی شهدای ارتش در طول حیات انقلاب اسلامی اظهار داشت: هوانیروز بخش ناگسستنی از نیروی زمینی است و با اجرای رژه تاریخی در ۱۹ تیر ۱۳۵۸ مقابل امام خمینی (ره) ولایتمداری خود را ثابت کرد.

امیر سرتیپ حیدری افزود: امروز باید جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه و اهتمام همه قشر‌های جامعه قرار گیرد؛ زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رویداد‌های مهمی را در جهان رقم زده و ارزش‌هایی برای کشور به‌ارمغان آورده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: نظام الهی ما که منبعث از بصیرت الهی امام بزرگوار است، عزت، افتخار و اقتدار نصیب کشور کرده است و همه باید قدردان این نظام مقدس باشیم و در صراط مستقیم حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر کس در صراط مستقیم قرار بگیرد، رستگار و عاقبت‌به‌خیر خواهد شد، گفت: این صراط مستقیم حتماً یک هدایتگر می‌خواهد و رسول گرامی اسلام (ص) نماد عینی صراط مستقیم برای امت خود در آن زمان بود و بعد از پیامبر، ائمه معصوم (ع) کار هدایتگری مردم را به‌عهده داشتند و امروز با توجه به این وعده خداوند که «زمین هیچ‌گاه از حجت خالی نمی‌شود»، ولی فقیه نماد عینی و مجسم صراط مستقیم برای امت اسلام است.

امیر حیدری بیان کرد: کارکنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ تیر ۱۳۵۸ با حضور در رژه‌ای باشکوه، حماسه‌ساز و تاریخ‌ساز ثابت کردند که نیرو‌های ارتش، امام خمینی (ره) را به‌عنوان ولی فقیه و هدایتگر این صراط مستقیم پذیرفته‌اند و با امام امت بیعتی مجددکردند.

فرمانده نزاجا با اشاره به اینکه آن بیعت، الهی و ناگسستنی بود، خاطرنشان کرد: این تعهد متعاقباً با خون ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا و تأیید شد و هنوز هم این جریان برقرار است؛ چراکه این بیعت ریشه در خون هزاران شهید دارد.

وی با تأکید بر این‌که وقتی ۴۸ هزار شهید در آسمان می‌درخشند، ما نباید راه را گم کنیم، گفت: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا هستند و در صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری پررنگ دارند.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه در نیروی زمینی ارتش، سه اصل ولایت‌محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری دنبال می‌شود، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محور‌های خودکفایی و بازدارندگی به دستاورد‌ها و تجهیزات مهمی دست یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: ارتش در بحث خدمت‌رسانی به مردم نیز پیش قدم‌بوده و در مباحثی همچون سیل و زلزله و دیگر بحران‌ها فریادرس مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان زلزله غرب کشور، نخستین صدایی که به گوش مردم زیر آوار مانده رسید، صدای بالگرد‌های هوانیروز ارتش بود و در سیل استان لرستان و دیگر مناطق کشور، این ارتش بود که جلوتر از دستگاه‌های خدمت‌رسان، در منطقه حاضر شد.

امیر حیدری با بیان این‌که مکتب نورانی اسلام و قرآن، رهبری‌های امامین انقلاب، مردم و نیرو‌های مسلح در عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش داشته است، گفت: ما در قبال این عزت، خون شهدا و ایثارگری‌ها تکلیفی داریم که این انقلاب را حفظ کنیم و حفظ انقلاب با عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و ادامه دادن راه شهدا میسر می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه دیگر از آن قدرت و هیمنه پوشالی آمریکا خبری نیست، عنوان کرد: امروز آمریکا دیگر یک ابرقدرت نیست و ایران به‌برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام معادلات جهانی نقش ایفا می‌کند.

پربیننده ترین خبرها