قالیباف: چالش امروز غرب، بازگشت آسیا به مرکز قدرت اقتـصادی و سیاسـی جهان است

قالیباف: چالش امروز غرب، بازگشت آسیا به مرکز قدرت اقتـصادی و سیاسـی جهان است
سه شنبه 20 تير 1402 - 14:27

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، بازگشت آسیا به مرکز سیاست جهانی و قدرت یابی اقتـصادی و سیاسـی این قاره را یکی از مهمترین چالش‌های نظام بین المللِ غرب محور در سـده بیـست و یکـم برشمرد.

العالم - ایران

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه نشست کمیته دائمی برنامه ریزی و بودجه مجمع پارلمان‌های آسیایی در تهران با بیان اینکه چالش امروز غرب، بازگشت آسیا به مرکز قدرت اقتـصادی و سیاسـی جهان است، افزود : راه دستیابی به این هدف عالی و مدیریت این چـرخشِ تـاریخی، نهادینـه سـازیِ همکاری‌های چند جانبه در بستر همگرایی منطقه ای است.

«محمدباقر قالیباف» تصریح کرد، کشورهای آسیایی می‌توانند مکمل یکدیگر شده و آسیایی‌ها را از هویتی متمایز در قالب «وحدت در کثرت» در سده جاری برخوردار کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، یکی از وجوه تنوع و تکثر در قاره تاریخی آسیا را گرایش به ادیان دانست و اظهار کرد، همگرایی میان ادیان و مذاهب مختلف جهان، از جمله‌ی عوامل مهم برای بقای بشریت و تقویت فرهنگ صلح، امنیت، تساهل و تسامح است.

«محمدباقر قالیباف» افزود، براساس کنوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی همچون اعلامیه جهانی حقوق بشر، هر نوع اهانت و هتک حرمتِ مذهبی و هر رفتار غیرقانونی علیه افراد و گروه‌ها به دلیل مذهب، غیرمجاز و ممنوع اعلام شده است اما مدعیان حقوق بشر به بهانه آزادیِ بیان حتی در محکوم کردن اینگونه اقدامات، از خود سلب مسئولیت می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد گفت، اهانت به کتب آسمانی، مقدسات دینی و قرآن کریم با هر توجیهی از سوی دولت سوئد پذیرفتنی نیست.

پربیننده ترین خبرها