آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اتحادیه اروپا با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم مخالفت کردند

آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اتحادیه اروپا با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم مخالفت کردند
چهارشنبه 21 تير 1402 - 07:43

آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اتحادیه اروپا در جلسه فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس با محکوم کردن عمل شنیع قرآن‌سوزی مخالفت کردند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان همکاری اسلامی سه‌شنبه از کشورها خواست تا اهانت به قرآن کریم را که آن به «نفرت‌پراکنی مذهبی» یاد کرد، محکوم کنند.

برخی کشورهای اروپایی و همچنین انگلیس و آمریکا اعلام کردند به پیش‌نویس بیانیه‌ای درباره نفرت‌پراکنی مذهبی پس از قرآن‌سوزی رای مخالف می‌دهند.

سخنرانی نمایندگان برخی کشورها در این جلسه تمدید شده و قرار است شورای حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه نیز به نشست خود ادامه داده و درباره قطعنامه پیشنهادی سازمان همکاری اسلامی در محکومیت این اقدام شنیع رای‌گیری کند.

وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی و نمایندگان بیش از هشتاد کشور اسلامی و غیراسلامی در جلسه فوری شورای حقوق بشر در ژنو، طی سخنانی اهانت به قرآن کریم و سایر کتب مقدس ادیان را محکوم کردند.

در این جلسه وزرای امور خارجه ایران، عربستان، پاکستان، اردن، مصر، قطر و اندونزی با ارسال پیام های ویدیویی اقدامات اخیر در اهانت به قرآن کریم را در کشورهای اروپایی محکوم کرده و خواستار وضع قوانین مناسب برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات در آینده شدند.

نمایندگان کشورهای اسلامی، اسلام را دین صلح و برادری خوانده و اهانت به قرآن کریم و کتب سایر ادیان الهی را موجب نفرت، تبعیض و خصومت و از مظاهر اسلام هراسی دانستند که باید به صورت جدی با تکرار و ترویج آن برخورد شود.

به گزارش ایرنا، نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اهانت به قرآن کریم، به درخواست سفرای کشورهای اسلامی در ژنو در حال برگزاری است. بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است در پایان این نشست، قطعنامه پیشنهادی سازمان همکاری اسلامی در محکومیت قرآن سوزی و اهانت به ادیان ارائه و به تصویب برسد.

این جلسه پس آن برگزار شد که یک افراطی سوئدی ۲ هفته پیش تحت حمایت مقام ها و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند. این اقدام شنیع با موج محکومیت گسترده‌ای روبرو شده است.

پربیننده ترین خبرها