گزارش العالم: یک سوم زنان فرانسه در معرض خشونت هستند

چهارشنبه 21 تير 1402 - 12:20

با وجود تصور غالب درمورد پیشتازی فرانسه از نظر حقوق بشر و دستیابی این کشور به برابری زن و مرد، آمار رسمی نشان می دهد که یک سوم زنان در فرانسه در معرض خشونت قرار دارند.

العالم _ فرانسه

به گزارش خبرنگار العالم در فرانسه، بر اساس آخرین آمار رسمی، سالانه بیش از 210 هزار زن در فرانسه در معرض خشونت قرار می گیرند و هر سه روز به طور متوسط ​یک زن به دست شوهر یا شریک قبلی خود کشته می شود.

موارد خشونت علیه زنان در فرانسه در سال های اخیر چند برابر شده است و گزارش های دستگاه قضائی در این کشور نشان می دهد که افزایش خشونت دلایل زیادی دارد که از زمان قرنطینه در سال 2019 تشدید شده است.

سارا، شهروند زن فرانسوی که به دست همسر سابقش مورد خشونت قرار گرفته و ربوده شده است، از آسیب های روحی و جسمی خود می گوید.

داستان سارا افکار عمومی را در فرانسه شوکه کرده است و بسیاری از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آن را منتشر کرده اند به ویژه به این علت که مهاجم نه تنها به او متعرض شده بلکه او را مجبور کرده است سگش را بکشد و آن را آتش بزند در غیر این صورت جان خود او به خطر می افتاده است.

در همین حال سازمان های حقوق بشری هشدار می دهند که قوانین فرانسه از قابلیت لازم برای جلوگیری از خشونت علیه زنان برخوردار نیست.

زنان همچنین در فرانسه از نابرابری با مردان هم از نظر میزان دستمزد و هم از نظر میزان مشارکت در مراکز تصمیم گیری و مسئولیت های عمده رنج می برند.

پربیننده ترین خبرها