حمایت افسران سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش

حمایت افسران سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش
چهارشنبه 21 تير 1402 - 13:35

افسران سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار طوماری، حمایت خود را از اعتراض خلبانان و نظامیان مخالف با لایحه تغییرات قضایی این رژیم اعلام کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، صدها افسر قدیمی در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به جنبش مخالفت با انجام خدمت وظیفه پیوستند و از اعتراضات خلبانان و نافرمانی در ارتش این رژیم حمایت کردند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که اعتراضات خلبانان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به تغییرات قضایی، حساس ترین نقطه ضعف «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برای انجام کودتای قضایی است.

از سوی دیگر، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکیدکرد که استعفای صدها خلبان از نیروهای هوایی، آسیب جدی و واقعی به عملکرد این نیرو وارد خواهد کرد.

در این راستا صبح امروز نیز صدها افسر قدیمی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله مسئولان ارشد در پیامی از اعتراضات خلبانان حمایت کردند.

این افسران در پیام خود خطاب به خلبانان تاکید کردند که بدون هیچ تردیدی از اعتراضات شما و تمرد از انجام خدمت وظیفه حمایت می کنیم.

از جمله کسانی که نامه حمایت از اعتراضات خلبانان را امضا کردند، «دان حلوتس» رئیس پیشین ستاد ارتش، «عاموس یادلین» فرمانده سابق تیپ نیروهای ذخیره، «افیحای بن نون» و «گیل ریگف» دو فرمانده دیگر سابق ارتش صهیونیستی هستند.

اخیرا نیز «رام بن باراک» نائب رئیس پیشین موساد اعلام کرد که اگر امروز در ارتش بودم، در اعتراض به تغییرات قضایی خدمت نمی کردم.

روز گذشته ۳۵۰ خلبان ارتش رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار و اعلام کردند که دیگر حاضر به انجام خدمت نیستند.

به گزارش رسانه های صهیونیستی، تعداد افسران و نظامیان ذخیره مخالف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو در واحد سایبری تهاجمی رژیم صهیونیستی رو به افزایش است و تعداد آنها که از انجام خدمت نظامی به دلیل اجرای تغییرات قضایی نافرمانی می کنند، اکنون به ۳۰۰ نفر رسیده است.

اخیرا در پی اعلام تصویب بخشی از لایحه تغییرات قضایی در اولین مرحله بررسی آن در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، ۵۰ نظامی صهیونیست از انجام خدمت نظامی سرباز زدند. قرار است کنست این لایحه را در سه مرحله بررسی و تصویب کند.

این افسران و نظامیان ذخیره که امروز تعدادشان به ۳۰۰ نفر رسیده، در طوماری تاکید کردند که کابینه نتانیاهو ثابت کرد که رویکردش نابودی رژیم صهیونیستی است و اجرای تغییرات جدید، سنگ بنای یک اسرائیل فاسد، ظالم و ضعیف است.

در این طومار آمده است: "تحقیر علنی مشاور قضایی کابینه بر این مساله تاکید دارد که کابینه می خواهد سلطه قانونی را از بین ببرد و اعتراضات اسرائیلی ها علیه کودتای قضایی را به واسطه خشونت غیرقانونی سرکوب کند."

در بخش دیگری از این طومار آمده است که قرار دادن قابلیت های سایبری حساس و قابل استفاده در موارد نامناسب در دست کابینه مجرمی که به پایه های دموکراسی (مورد ادعای صهیونیستها) ضربه می زند، ممنوع است و ما نمی توانیم به فعالیت های خود در این زمینه ادامه دهیم.

در پایان این طومار آمده است: در روزهای اخیر از همکاران خود که در ارتش خدمت می کنند، شنیده ایم که می گویند اعتماد به قدرت کابینه در اداره فعالیت های سایبری تهاجمی به شدت از بین رفته است. این تهدید و خطری واضح و روشن است، ما قدرت و توانایی خود را به خاطر یک ساختار مجرم توسعه نمی دهیم و به آنها برای آماده سازی نسل آینده برای اقدامات سایبری تهاجمی کمک نمی کنیم.

دو شب پیش و همزمان با برگزاری جلسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای بررسی بخشی از لایحه جنجالی تغییرات قضایی در اولین مرحله بررسی، منابع خبری از تظاهرات در مقابل ساختمان کنست و ورود چند معترض به آن خبر دادند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها