ادامه نافرمانی در ارتش اسرائیل؛ هشدار ۲۰۰ خلبان و ۱۲۰ عنصر اطلاعاتی

ادامه نافرمانی در ارتش اسرائیل؛ هشدار ۲۰۰ خلبان و ۱۲۰ عنصر اطلاعاتی
چهارشنبه 21 تير 1402 - 10:06

 اصرار کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تصویب لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی در پارلمان (کنست) این رژیم، به نافرمانی در ارتش دامن زده و در جدیدترین مورد، هشدار ۲۰۰ خلبان و نیروی ذخیره و ۱۲۰ فارغ التحصیل واحد اطلاعات نظامی ارتش را به همراه داشته است. 

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش سایت عربی ۲۱، نزدیک به ۲۰۰ خلبان هواپیماهای جنگی و نیروهای ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی درحال بررسی اقدامات اعتراضی علیه لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو هستند.

این نیروهای ذخیره نیروی هوایی پیش از این نیز تهدید کرده بودند که به علت لایحه تغییرات قضایی که باعث تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی می شود، خدمت نظامی خود را متوقف می کنند اما بعد از لغو برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ از این تصمیم منصرف شدند.

همزمان سایت صهیونیستی «والا» گزارش داد که ۱۲۰ فارغ التحصیل بخش تحقیقات واحد اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز تهدید کرده اند که اگر مراحل تصویب لایحه تغییرات قضایی برای تضعیف دستگاه قضایی ادامه پیدا کند، از خدمت سرباز خواهند زد.

دیروز نیز رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که شمار افسران و نظامیان ذخیره واحد سایبری تهاجمی رژیم صهیونیستی که مخالف لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی این رژیم هستند، به ۳۰۰ نفر افزایش یافته و آنها در طوماری اعلام کرده اند که برای "کابینه مجرم بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم کار نمی‌کنند.

یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (سه‌شنبه) اعتراض روزافزون نظامیان صهیونیست به لایحه تغییرات قضایی و خودداری در حضور محل خدمت را "خطرناک و هدیه‌ای برای دشمنان" این رژیم توصیف کرد.

گالانت ادامه داد: درخواست‌هایی که این روزها برای تشویق جهت امتناع خدمت وظیفه و توقف دواطلبانه خدمت ذخیره شنیده می‌شود، اتحاد ارتش ما را تهدید می‌کند.

اظهارات گالانت پس از آن صورت می‌گیرد که صدها تن از نظامیان و افسران رژیم صهیونیستی تهدید کردند که درصورتی که کنست پیش نویس لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند، حاضر نخواهند شد خدمت وظیفه خود را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی، روز گذشته سراسر سرزمین های اشغالی همانند ماههای اخیر شاهد اعتراضات گسترده صهیونیست ها و ضد و خورد شدید با نیروهای پلیس در اعتراض به این لایحه بود.

همزمان تلاش »اسحاق هرتزوگ« رئیس رژیم صهیونیستی نیز برای گردهم آوردن دوباره ائتلاف کابینه حاکم و ائتلاف اپوزیسیون این رژیم برای از سرگیری مذاکرات بین دوطرف برای یافتن راهی به منظور برون رفت از این بحران عمیق بی نتیجه مانده است.

رهبران اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی هدف لایحه اصلاح نظام قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سوی درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها