جنگ 33 روزه؛ آغاز عصر نوین پیروزی های مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی

چهارشنبه 21 تير 1402 - 14:56

پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 که رژیم صهیونیستی با هجوم به خاک لبنان آغاز کرد، مرحله نوینی از پیروزی های مقاومت را در برابر دشمن صهیونیستی رقم زد.

العالم ـ لبنان

در بحبوحه این جنگ، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تهدید کرد در صورت ادامه بمباران حومه جنوبی بیروت، حیفا را موشک باران خواهد کرد.

در اجرای این تهدید، حزب الله حدود 120 موشک به طرف رژیم صهیونیستی شلیک کرد و 20 شهر را هدف قرار داد که برای اولین بار حیفا یکی از این شهرها بود.

نهایتا سید حسن نصرالله از حمله به ناو جنگی اسرائیلی ساعر 5 خبر داد که به همین دلیل رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از موشک باران یگان های دریایی اش، مجبور شد شناورهای خود را از ساحل دور کند.

پس از 33 روز، در 14 اوت 2006، آتش بس مندرج در قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد اجرا شد.

حمله رژیم صهیونیستی از حمايت كامل آمريكا برخوردار بود كه قول داده بود بمب هاي هدايت شونده بسیار دقيق را برای تل آویو ارسال کند.

پس از آن كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا درخواست های بين المللي برای آتش بس فوری را رد و اعلام کرد که عملیات "اسرائیل" از پیش طراحی شده و در انتظار تولد نوزادش است، به ویژه پس از اظهارات رایس که کشتار در خاورمیانه را درد زایمان خاورمیانه جدید دانست.

اهداف رژیم صهیونیستی از این عملیات متفاوت بود، از جمله بازگشت دو اسیر اسرائیلی، ضربه زدن به ساختارهای حزب الله و رسیدن به رودخانه لیطانی برای جلوگیری از موشک های حزب الله. هر روز که از جنگ می گذشت هدف جدیدی ترسیم می شد، اما به رغم تعدد اهداف، جنگ بدون تحقق اهدافش پایان یافت.

پربیننده ترین خبرها