ویژه برنامه شبکه العالم به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه

ویژه برنامه شبکه العالم به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه
چهارشنبه 21 تير 1402 - 17:28

شبکه العالم در ویژه برنامه ای تحت عنوان "مهد الانتصارات"  به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی حزب الله لبنان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست در جنگ 33 روزه، به بازخوانی این رویداد مهم پرداخت.

العالم ـ لبنان

در این ویژه برنامه که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، خبرنگار العالم از منطقه مارون الرأس نزدیک نقطه مرزی بین لبنان و رژیم صهیونیستی درباره این رویداد مهم با شماری از کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی به گفتگو نشست.

علی حمیه کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: جنگنده های اسرائیلی در دو روز اول جنگ 33 روزه ، چند کودک لبنانی را به شهادت رساندند.مقاومت سلاحی جدید را وارد صحنه کرد که دشمن اسرائیلی از آن اطلاع نداشت و آن موشک های فجر 1 و 2 و 3 بود و پس از آن موشک های خیبر و فاتح 110 وارد میدان شد.به رغم تفاوت قوا، مقاومت پیروز شد.

وی افزود: تبلیغات جنگی مقاومت بسیار عالی بود و جنگ روانی حزب الله به ویژه سید حسن نصرالله که صهیونیست ها را مخاطب قرار داده بود نقش مهمی در تخریب روحیه صهیونیستها داشت.

حمیه خاطرنشان کرد: موشک های مقاومت که دشمن صهیونیستی را هدف قرار می داد به عنوان زرادخانه مقاومت متحول شد اما زرادخانه دشمن مانند گذشته باقی مانده و پیشرفت نکرده است.جنگ آتی به گفته سید حسن نصرالله جنگ نهایی خواهد بود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: موشک های ضد زره مقاومت توانمندی خود را ثابت کرد مانند کورنت که باعث شکست دشمن در جنگ تانکها شد. هدف دشمن در زمینه نابودسازی سلاح حزب الله با شکست مواجه شد. از موشک های معمولی به موشک هایی رسیدیم که با سوخت جامد کار می کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونبستی اعتقاد دارد که مقاومت دارای بیش از 120 هزار فروند موشک است. مقاومت با انواع سلاح هایش می تواند تمام پایگاههای دشمن صهیونیستی را هدف قرار دهد و بانک اهداف مقاومت در رژیم صهیونیستی بسیار بزرگتر از بانک اهداف دشمن در لبنان است.

حمیه تاکید کرد: تبلیغات جنگی و سخنرانی های سید حسن نصرالله از مهمترین علل پیروزی مقاومت در جنگ و عامل همسویی مردم، ارتش و مقاومت با یکدیگر بود.

حسن حجازی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه اشاره کرده بود که می خواهد ساختمان شبکه المنار را بمباران کند. اما به رغم آنکه فعالان رسانه ای المنار می دانستند قرار است ساختمان شبکه بمباران شود، اما همچنان در محل کار حضور می یافتند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مارون الراس را نقطه اشراف بر شهر بنت جبیل می دانست. طرح دشمن ورود به شهر بنت جبیل و برگزاری مراسم رژه در آن بود.

حجازی گفت: نظامیان صهیونیستی پس از شکست در برابر مقاومت لبنان، راهی اطراف شهر بنت جبیل شدند و پرچم رژیم را در آن برافراشتند که تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکستشان بود و مردم آنها را به سخره گرفتند.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر به شکل اساسی این منطقه را هدف قرار داده بود و خواهان خروج از این منطقه نبود؛ اما مجاهدان در برابر آن ایستادند. یکی از عوامل پیروزی ، پایداری اهالی بود. رزمندگان توانستند در برابر دشمن صهیونیستی که قوی ترین ارتش خاورمیانه را دارد 33 روز مقاومت کند که نشان دهنده ضعف دشمن است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله نقشی محوری در روحیه دادن به رزمندگان مقاومت ایفا نمود و به همین دلیل رزمندگان نیز مراتب وفاداری خود را به ایشان اعلام کردند.

حجازی تاکید کرد: 20 هزار رزمنده در مارون الراس در برابر دشمن ایستادند.

حسن الدر نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت: نوعی احساس افتخار و اطمینان به مقاومت و رزمندگان آن وجود داشت و به همین دلیل آن سال، سالی سرنوشت ساز بود. افسانه ارتش شکست ناپدیر اسرائیلی در سال های 2000 تا 2006 شکسته شد.

وی ادامه داد: مردم پس از سخنرانی سید حسن نصرالله اطمینان یافتند که پیروز می شوند. دشمن می کوشید مردم را تحت فشار روانی قرار دهد اما آتش گرفتن ناو دشمن باعث تقویت روحیه مردم شد.مقاومت عامل بازدارندگی در برابر دشمن در مرزهاست.

الدر تصریح کرد: دشمن در تحقق اهدافش با شکست مواجه شد و اسرائیلی ها علت آن را حماقت فرماندهان ارتش صهیونیستی دانستند. نتانیاهو در سال 2007 گفت که سرنوشت رژیم در سال 1967 یک بار در بوته آزمایش قرار گرفت و در جنگ ژوئیه دوباره در بوته آزمایش قرار گرفت و این مساله آینده رژیم و بقای آن را تهدید می کند.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: برای توافق عادی سازی تبلیغات گسترده ای انجام شده بود اما در جام جهانی قطر شعارهای مردم که به نفع فلسطین سر دادند باعث شد آرمان فلسطین برنده شود.

وی افزود: استراتژی مقاومت مبتنی بر اصل غافلگیری است؛ مقاومت دارای تجهیزات نظامی است که دشمن از آن بی اطلاع است. نصرالله در سال 2000 از موشک های دریایی سخن گفت که برد آن به دریای سرخ می رسد و این باعث نگرانی فزاینده رژیم صهیونیستی شد.

الدر ادامه داد: مقاومت ثابت کرد که سلاح هایی دارد که با آن می تواند حتی هواپیماهای دشمن را هدف قرار دهد و در سطوح جنگ سایبری و تسلیحات نظامی نیز بسیار پیشرفت کرده است.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: به گفته دشمن گروههای رضوان فقط چند هزار نفر هستند که توانستند بر صدها هزار اسرائیلی پیروز شوند و تجربیاتی دارند که دشمن را به وحشت افکنده است. دشمن از شروع جنگ می ترسد زیرا مقاومت این بار قادر به ورود به داخل اراضی اشغالی فلسطین است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی دریافته که در معرض تهدید واقعی قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها