تاکید چین و کره شمالی بر تقویت روابط

تاکید چین و کره شمالی بر تقویت روابط
پنج‌شنبه 22 تير 1402 - 03:14

نمایندگان ارشد چین و کره شمالی طی مراسمی در سفارتخانه پکن در پیونگ‌یانگ به مناسبت سالگرد امضای معاهده دوستی بین دو کشور، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

العالم-آسیا

دولت‌های کره شمالی و چین به مناسبت شصت و دومین سالگرد امضای معاهده دوستی بین دو کشور، متعهد شدند روابط دوجانبه را بیش از پیش تقویت کنند.

سفارتخانه چین در پیونگ‌یانگ روز گذشته به مناسبت سالگرد برقراری روابط بین دو کشور، مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه از هر دو طرف از جمله «وانگ یاجون» نماینده ارشد پکن در کره شمالی برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کره شمالی و چین معاهده دوستی را در تاریخ یازدهم جولای ۱۹۶۱ امضا کردند که بر اساس آن، دو طرف خود را به ارائه کمک‌های نظامی و غیر نظامی به یکدیگر موظف دانستند؛ توافقی که به عنوان سنگ بنای اتحاد محکم آنها برای چندین دهه تلقی می‌شود.

«کانگ یون سوک» نایب رئیس کمیته دائمی مجلس عالی خلق کره شمالی در این مراسم، ضمن اشاره به پنج نشست بین «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، بر غیرقابل شکست بودن روابط دو کشور تاکید کرد.

طبق این گزارش، کانگ با بیان اینکه کره شمالی و چین ارتباطات راهبردی را حفظ کرده و همکاری‌های دوجانبه را تقویت خواهند کرد، گفت: «این موضع ثابت ما برای توسعه بیشتر روابط دوستانه بین دو کشور به سطح بالاتر در راستای آرمان‌های مردمانمان است».

به نوشته یونهاپ، کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن، و همچنین مذاکرات طولانی مدت خلع سلاح اتمی با آمریکا، روابط نزدیک خود را با چین به‌عنوان یک متحد سنتی و یاور اقتصادی تقویت کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها