در گفت وگو با العالم؛

سردبیر روزنامه البناء لبنان: جنگ 33 روزه چهره منطقه را به نفع مقاومت تغییر داد

شنبه 24 تير 1402 - 18:39

سردبیر روزنامه البناء لبنان با اشاره به پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه در برابر رژیم صهیونیستی، گفت که این جنگ اهداف دشمن را ناکام گذاشت و چهره منطقه را به نفع مقاومت تغییر داد.

العالم - لبنان

ناصر قندیل سردبیر روزنامه البناء لبنان در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان اهداف دشمن را ناکام و آنها را با شکست مواجه کرد، همچنین چهره منطقه را به نفع مقاومت تغییر داد.

قندیل با اشاره به نقش ارزنده شهید عماد مغنیه و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، در پیروزی مقاومت در این جنگ گفت که مقاومت توانست نبرد مادی را به نبرد معنوی علیه دشمن تبدیل کرده و روحیه اش را در هم بشکند و در نهایت پیروزی تاریخی را رقم بزند.

تجاوز همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان در 12 ژوئیه سال 2006 (22 تیرماه سال 1385 ) آغاز شد و این رژیم در این تجاوز خسارت فراوانی را به مردم لبنان وارد کرد؛ سرانجام بعد از گذشت 33 روز مقاومت و ایستادگی مردم این سرزمین و حزب‌الله، رژیم صهیونیستی متحمل شکستی سنگین شد.

پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، مرحله نوینی از پیروزی های مقاومت را در برابر دشمن صهیونیستی رقم زد.

در بحبوحه این جنگ، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تهدید کرد در صورت ادامه بمباران حومه جنوبی بیروت، حیفا را موشک باران خواهد کرد.

در اجرای این تهدید، حزب الله حدود 120 موشک به طرف رژیم صهیونیستی شلیک کرد و 20 شهر را هدف قرار داد که برای اولین بار حیفا یکی از این شهرها بود.

نهایتا سید حسن نصرالله از حمله به ناو جنگی اسرائیلی ساعر 5 خبر داد که به همین دلیل رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از موشک باران یگان های دریایی اش، مجبور شد شناورهای خود را از ساحل دور کند.

پس از 33 روز، در 14 اوت 2006، آتش بس مندرج در قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد اجرا شد.

پربیننده ترین خبرها