اعتراض به لایحه قضایی نتانیاهو به واشنگتن رسید/ تجمع در محل سخنرانی هرتزوگ

اعتراض به لایحه قضایی نتانیاهو به واشنگتن رسید/ تجمع در محل سخنرانی هرتزوگ
يکشنبه 25 تير 1402 - 11:49

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از آماده شدن معترضان به لایحه تغییرات قضائی برای تجمع در محل سخنرانی رئیس این رژیم در واشنگتن خبر داد.

العالم - آمریکا

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی قرار است طی سفر به آمریکا در کنگره سخنرانی کرده و با «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور دیدار کند.

براساس گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، سازمان دهندگان اعتراضات با پرداخت ۳۰ تا ۴۰ دلار بابت هر صندلی، اتوبوس های زیادی را برای بردن معترضان از نیویورک به واشنگتن هماهنگ کرده اند و قرار است اتوبوس ها معترضان را صبح چهارشنبه به کنگره برساند.

براساس بیانیه کاخ سفید، رئیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با رئیس جمهوری آمریکا دیدار می کند.

همچنین قرار است هرتزوگ روز چهارشنبه با «کامالا هریس» معاون بایدن دیدار و در کنگره سخنرانی کند.

مخالفان کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی ضمن نامگذاری سه‌شنبه به عنوان «روز مقاومت» در مقابل لایحه تغییرات قضائی، بیست و هشتمین «شنبه اعتراض» را شب گذشته در سراسر سرزمین‌های اشغالی برگزار کردند.

تظاهرات اعتراضی اسرائیلی ها علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» با تهدید همزمان سندیکاها و اتحادیه های مختلف به اعتصاب همراه بوده است. روز جمعه، «انجمن پزشکان» رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت تصویب لایحه تغییرات قضائی، بیمارستان ها و دیگر مراکز پزشکی را به تعطیلی خواهد کشاند.

گروه های مختلف از جمله کارمندان بخش فناوری های پیشرفته، اقتصاددانان، حقوق‌دانان و نظامیان درباره تبعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی تصویب لایحه تغییرات قضائی توسط کابینه نتانیاهو هشدار داده اند.

در پی تشدید اختلافات بر سر لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» کابینه رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای این رژیم از نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به شکل‌گیری احتمالی جنگ داخلی بین آنها در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد: نوعی نگرانی در پلیس «اسرائیل» نسبت به تشدید تنش و دودستگی میان حامیان جناح راست و جناح چپ (ائتلاف کابینه و ائتلاف مخالفان) وجود دارد.

این رسانه فاش کرد که پلیس رژیم صهیونیستی به شدت نگران شکل گیری جنگ داخلی درپی تشدید این اختلافات است.

در همین حال، نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بیشتر صهیونیست‌ها نگران شکل‌گیری جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هستند.

طبق نتایج نظرسنجی این شبکه، به دلیل تشدید اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی و تشدید اختلافات با پافشاری کابینه بر پیش بردن روند تصویب این لایحه، ۶۷ درصد صهیونیست‌ها نگران شکل گیری جنگ داخلی هستند و ۲۹ درصد معتقدند که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

سه‌شنبه هفته گذشته نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی برگزار شده بود و معترضان به لایحه تغییرات قضائی مطرح شده توسط کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی در خیابان‌ها چادر زده و با بستن تقاطع‌ها با وسایل مختلف و روشن کردن آتش، مانع عبور و مرور خودروها شدند. پس از آن شماری از افسران و نظامیان ذخیره و پزشکان و نیروهای واحد سایبری در رده های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در مخالفت با پیش برد این لایحه توسط کابینه، از خدمت سرباز می زنند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها