تحرکات گسترده ضد فرهنگی سفیر آمریکا در بغداد

تحرکات گسترده ضد فرهنگی سفیر آمریکا در بغداد
يکشنبه 25 تير 1402 - 16:50

یک مقام عراقی تاکید کرد که سفیر آمریکا در بغداد به دنبال ترویج همجنسگرایی و ایجاد شکاف در بافت اجتماعی این کشور است.

العالم - عراق

"محمد کریم"، از رهبران ائتلاف «الفتح» عراق در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه این کشور تاکید کرد که "الینا رومانوسکی"، سفیر واشنگتن در بغداد تحرکات فرهنگی گسترده ای در راستای ایجاد شکاف در بافت اجتماعی کشورمان را هدایت می کند و نیروهای سیاسی و رسانه ها باید با این امر مقابله و واقعیت را برملا کنند.

وی گفت که بعداز شکست نظامی، اقتصادی و مالی آمریکا در عراق، دولت بایدن از طریق سفیر خود در بغداد به رویکرد جدیدی روی آورده است و تحت پوشش فرهنگی به دنبال ایجاد شکاف در بافت اجتماعی کشورمان است.

کریم تاکید کرد که آمریکایی ها از زمان ورودشان به عراق پرونده مختلف نظامی و اقتصادی را به کار گرفتند که بافت اجتماعی عراق را برهم بزنند، اما تمام تلاش های آن ها با شکست مواجه شد.

عضو ائتلاف الفتح خاطرنشان کرد که دولت آمریکا از طریق الینا رومانوسکی به دنبال ترویج همجنسگرایی و مواد مخدر در عراق است.

وی گفت که هدف از این اقدامات واشنگتن تفکیک بافت اجتماعی عراق و دور کردن جوانان از آداب و رسوم خود و همچنین دین و اخلاق اسلامی است و ترویج این امور عمدتا از طریق سازمان های جامعه مدنی مورد حمایت سفیر آمریکا در عراق انجام می شود.

پیش از این برخی از جریان های سیاسی عراق تحرکات و فعالیت های سفیر آمریکا در بغداد را مغایر با عرف دیپلماتیک و موازین بین المللی دانسته و نسبت به آن هشدار دادند.

خبرگزاری المعلومه عراق در این باره نوشت: هشدارها نسبت به تحرکات «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد که افزایش دیدارها با سیاستمداران و عناصر امنیتی در عراق را به همراه داشته است، ادامه دارد، زیرا این فعالیت‌ها موید وجود طرح‌هایی از سوی واشنگتن است که سفیر آمریکا در بغداد به دنبال تحقق آن‌ها است.

به نوشته این خبرگزاری، تحرکات سفیر آمریکا در عراق از برگزاری نشست‌ها در سطح سیاسی فراتر رفته و به سطح قبایل و مقامات امنیتی این کشور رسیده است.

پربیننده ترین خبرها