ارتش پاکستان: همکاری‌های ضدتروریسم تهران-اسلام‌آباد افزایش می‌یابد

ارتش پاکستان: همکاری‌های ضدتروریسم تهران-اسلام‌آباد افزایش می‌یابد
يکشنبه 25 تير 1402 - 21:39

ارتش پاکستان با موفقیت آمیز توصیف کردن سفر رسمی فرمانده ارتش این کشور به جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: تهران و اسلام‌آباد بر افزایش همکاری‌های ضدتروریسم و امنیتی توافق کردند.

العالم - آسیا

روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال سید عاصم مُنیر در تهران دیدارهای مفصلی با مقامات ایرانی از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

در این بیانیه آمده است: سفر موفقیت آمیز فرمانده ارتش پاکستان به ایران با توافق دو کشور بر تقویت همکاری‌های اطلاعاتی و کشف راهکارهای جدید برای گسترش تعاملات در بخش امنیتی همراه بود.

روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: فرماندهان نظامی ایران و پاکستان توافق کردند که تروریسم یک تهدید مشترک برای منطقه به طور کلی و هر دو کشور به طور خاص است. آنها متعهد شدند که تهدید تروریسم را در مناطق مرزی از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات و اقدامات موثر علیه شبکه های تروریستی ریشه کن و راه هایی را برای افزایش همکاری‌های متقابل در حوزه امنیتی کشف کنند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که ژنرال عاصم منیر همچنین در این سفر با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیدار و طرفین در این گفت‌گوها بر اهمیت روابط دوجانبه پاکستان و ایران برای صلح و ثبات منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در دیدار امروز فرمانده ارتش پاکستان با تاکید بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تبدیل مرزهای امنیتی به مرزهای امن و اقتصادی، توسعه بازارچه‌های مرزی و همکاری‌ها در بخش انرژی با پاکستان را از راه‌های تحقق این راهبرد دانست و بر فعالیت بیشتر هر دو کشور برای تسریع در تحقق این امر تاکید کرد.

طی دیروز و امروز ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش جمهوری اسلامی پاکستان و هیات همراه با سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها