حمله هوایی ارتش سودان به مواضع نیروهای واکنش سریع در «ام درمان»

حمله هوایی ارتش سودان به مواضع نیروهای واکنش سریع در «ام درمان»
دوشنبه 26 تير 1402 - 10:13

در ادامه نبردها در سودان، نیروی هوایی ارتش سودان صبح امروز (دوشنبه) مواضع نیروهای شبه نظامی واکنش سریع در شهر ام درمان در استان خارطوم را هدف قرار داد.

العالم - آفریقا

بنابر این گزارش، هواپیماهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان مواضع نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به (حمیدتی) را در شهر ام درمان بمباران کردند.

الجزیره گزارش داد که صدای انفجارهای پیاپی در جنوب شهر ام درمان به گوش می رسد.

نبردها در حالی در سودان ادامه دارد که نمایندگان ارتش و نیروهای واکنش سریع از دیروز مذاکرات خود در شهر جده عربستان را برای حل و فصل درگیری ها و برقراری آتش بس پایدار از سرگرفته اند.

تاکنون چندین دور مذاکره بین دوطرف به آتش بس های کوتاه مدت و موقتی منجر شده و نبردها از سرگرفته شده است.

تا این لحظه میانجیگری کشورهای مختلف از جمله اتحادیه آفریقا دستاورد ملموسی به همراه نداشته و دوطرف درگیر در سودان به نبرد با یکدیگر در سایه بحران انسانی شدید در این کشور ادامه می دهند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش و نیروهای واکنش سریع بر سر قدرت آغاز شد.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند صد سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری اخیرا اعلام کرد که ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک در سودان نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند.

به گزارش ایرنا، ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای واکنش سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

پربیننده ترین خبرها