سرنگونی ۲۸ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

سرنگونی ۲۸ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه
سه شنبه 27 تير 1402 - 14:13

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صبح امروز 28 پهپاد اوکراینی در آسمان کریمه سرنگون شدند. پیش از آن اوکراین از فعال شدن پدافند هوایی در منطقه ساحلی اودسا خبر داده بود . مقامات محلی نیز اعلام کردند روسیه با پهپادهای تهاجمی به جنوب و شرق اوکراین حمله کرده است.

العالم- بحران اوكراین

گزارش ها از وقوع درگیری میان نیروهای اوکراینی و پدافندهای هوایی آن در منطقه ساحلی اودسا در جنوب این کشور حکایت دارد.

مسؤولان نظامی منطقه اودسا به صراحت اعلام کردند که پدافند هوایی اوکراین زودهنگام برای دفع حملات هوایی روسیه به بندر اودسا وارد عمل شد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا موشک های بالستیک به جنوب و شرق اوکراین حمله کرده است. این درحالی است که مناطقی مانند بندر اودسا، میکولایف، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا با تهدید حملات پهبادی روسیه روبرو هستند. این امکان وجود دارد که روسیه از سلاح های بالستیک برای حمله به مناطقی مانند پولتاوا، دنپروپتروفسک و خارکف استفاده کرده باشد.

مسئولان نظامی منطقه اودسا به مردم هشدار دادند که در پناهگاه ها بمانند، این در حالیست که آژیر خطر در چند منطقه مانند میکولایف، خرسون، زاپوریژیا، دونتسک و خارکف به صدا درآمد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه گزارش داد 28 فروند پهپاد اوکراینی در ساعات اولیه بامداد امروز در آسمان کریمه سرنگون شدند، بدون اینکه خسارتی به منطقه وارد شود.

این تحولات میدانی در جنوب اوکراین، به ویژه اودسا، که شامل بنادر اصلی توافقنامه صادرات غلات اوکراین است، تنها چند ساعت پس از آن رخ داد که روسیه از تمدید این توافقنامه که بین روسیه، اوکراین و ترکیه به رهبری روسیه منعقد شد، خودداری کرد.

این مخالفت روسیه در واکنش به عدم پایبندی به بندهایی است که اجازه صادرات غذا و کود روسیه را می دهد. چرا که این توافق تضمین کننده صادرات غلات به بازارهای بین المللی از طریق دریای سیاه است.

پربیننده ترین خبرها