گزارش العالم؛

برای اعمال فشار علیه دولتهای همدست با رژیم صهیونیستی؛ کشتی حنظله عازم دیگر بنادر اروپایی می شود

چهارشنبه 28 تير 1402 - 19:19

کشتی حنظله که درصدد سفر به نوار غزه در بهار آینده به منظور شکستن محاصره دریایی این منطقه است، هفته گذشته از نروژ سفر خود را آغاز کرد و در شماری از بنادر اروپایی پهلو گرفت.

العالم - فلسطین

کشتی نروژی "حنظله" که توسط ائتلاف ناوگان آزادی سازماندهی شده است، راهی کشورهای اروپایی شد تا جوامع اروپایی را از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مطلع سازد، همچنین از دیگر اهداف این طرح افزایش فشارهای مردمی علیه رژیم صهیونیستی و کسب حمایت جوامع اروپایی از طرح شکستن محاصره غزه است.

این کشتی ده روز در بندر بریستول انگلستان توقف کرد؛ در طول این ده روز مسئولان این پروژه فعالیتهای متعددی برگزار کردند تا مردم جهان را در جریان مشکلات و سختی های ملت فلسطین بویژه مردم محاصره شده غزه قرار دهند. و اینک این کشتی که قرار است بهار آینده به نوار غزه سفر کند، بندر بریستول را به مقصد دیگر بنادر اروپایی ترک می کند.

"وندی گولد اسمیت" عضو کمیته ائتلاف ناوگان آزادی به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: تصمیم گرفتیم که به بنادر مختلف اروپا برویم تا حکومتهایی که با رژیم صهیونیستی در جنایاتش علیه مردم فلسطین همدست هستند را تحت فشار قرار دهیم.

"تاج بهاندال" عضو گروه همبستگی فلسطینی بریستول گفت: این یک همکاری بین المللی برای شکستن محاصره غزه در سال آینده است و این آغاز راه برای مطلع کردن مردم از اوضاع غزه است.

"ویلو کویفیستو" از داوطلبان شکست محاصره غزه در کشتی حنظله نیز گفت: من قبل از سال 2012 در ناوگان آزادی برای رفتن به غزه شرکت کردم اما اسرائیلیها ما را بازداشت کردند، این بار نیز در این کشتی شرکت کردم به این دلیل که اوضاع غزه بسیار بد است و ما تلاش می کنیم با این اقدام مردم را از اوضاع غزه و فلسطین مطلع نماییم.

کشتی حنظله که شاید از لحاظ حجم کوچک باشد اما اهدافی بزرگ دارد؛ این کشتی با برافراشتن پرچم فلسطین می خواهد به جهانیان یادآوری کند که سکوت در برابر حق و حقیقت شرم آور است و سکوت بین المللی در برابر مصیبت های ملت فلسطین جنایتی بس بزرگ است.

پربیننده ترین خبرها