وزیر خارجه سوریه: روابط با ایران در زمینه های مختلف توسعه داشته است + ویدئو

وزیر خارجه سوریه: روابط با ایران در زمینه های مختلف توسعه داشته است + ویدئو
چهارشنبه 28 تير 1402 - 22:03

وزیر امورخارجه سوریه در دیدار با وزیر دادگستری کشورمان گفت :روابط میان سوریه و جمهوری اسلامی ایران رو به رشد و در زمینه های مختلف توسعه داشته است.

العالم - سوریه

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه روز چهارشنبه در دیدار با امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان و حسین اکبری سفیر ایران در دمشق افزود: از ورود هیات ایرانی به سرپرستی وزیر دادگستری کشور دوست و برادر ایران استقبال می کنیم و امیدواریم این سفر و مناسبات میان دو طرف مردم دو کشور دوست را بهره مند سازد.

وزیر امور خارجه سوریه . هیات کشورمان درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌ها برای مقابله با چالش‌های مشترک را بحث و بررسی کردند.

در جریان این دیدار دو طرف بر اهمیت و ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند و برخی مسائل نوظهور و تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

المقداد از ایران به خاطر ایستادگی در کنار آن در جنگ خود علیه تروریسم فدردانی و موضع سوریه در برابر اقدامات غرب در نقض قوانین بین المللی را ابراز کرد.

وی بر عمق روابط دو کشور و همکاری نزدیک بین دو کشور در جهت رفع چالش های مختلف مشترک تاکید کرد.

امین حسین رحیمی نیز در این دیدار با بیان اینکه سوریه و ایران در همه حال و در زمان های سخت یار و یاور همدیگر بوده اند گفت : پس از جنگ سوریه علیه تروریستها که منجر به شکست تروریستها گشت سوریه نیاز به بازسازی دارد و ایران هم بعنوان یک کشور دوست حداکثر کمک و همراهی را برای بازسازی سوریه خواهد کرد.

وزیر دادگستری کشورمان ضمن تجدید حمایت ایران از سوریه، بر عمق روابط دو کشور تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم اقدام مشترک برای تقویت آن و پیگیری هماهنگی در زمینه های مختلف، سطح همکاری وزارت های دادگستری دو کشور را ستود.

سفیر

پیش از جلسه رحیمی با المقداد ، وزیر دادگستری کشورمان در دیدار همتای سوری خود از تشکیل کمیسیون مشترک حقوقی قضائی با سوریه خبر داد و گفت: علاوه بر ارتباطات دو جانبه و معاضدت‌های حقوقی و قضائی، موافقت‌نامه استرداد مجرمان و انتقال محکومان دو کشور، تشکیل کمیسیون مشترک حقوقی ایران و سوریه پیگیری می‌شود.

امیرحسین رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با «احمد عوض السید» وزیر دادگستری سوریه، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشور سوریه دیرینه و راهبردی است و بعد از سفر آیت الله رئیسی به سوریه و دیدار با رئیس جمهور سوریه یک نقطه عطف و شروع کار جدیدی در ارتباط میان دو کشوراتفاق افتاد.

رحیمی افزود: بعد از اتمام جنگ که آرامش در سوریه حاکم شده است، موضوع بازسازی سوریه بسیار حائز اهمیت است و سفری که رئیس جمهوری ایران به دمشق داشت، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و کمیسیون های مختلفی تشکیل شده است که در حوزه های مختلف بازسازی سوریه انجام شود.

وی با اشاره به توسعه روابط دو کشور در جنبه ها و زمینه های مختلف گفت: به لحاظ سیاسی و نظامی سطح بسیار بالایی از روابط را در دوران جنگ تجربه کردیم و اکنون در حوزه اقتصادی و در زمینه بازسازی سوریه هم باید روابط توسعه یابد.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت سیزدهم به دعوت «احمد عوض السید» همتای سوری خود در راستای تحکیم و توسعه مناسبات دو کشور به خصوص در حوزه حقوقی و قضایی به این کشور سفر کرد.

دیدار با رئیس مجلس سوریه، وزرای دادگستری و امور خارجه سوریه، امضای تفاهم‌نامه حقوقی و قضایی و ملاقات با ایرانیان مقیم سوریه از جمله برنامه‌های وزیر دادگستری ایران در سفر به سوریه است.

در این سفر جلالیان معاون امور بین الملل وزیر، مهران مهدی پور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی و کلانتری، نماینده وزارت امور خارجه وزیر دادگستری را همراهی می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها