نویسنده فلسطینی درگفت وگو با العالم:

معترضان صهیونیست به کمتر از سرنگونی کابینه نتانیاهو رضایت نمی دهند

پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 13:20

یک روزنامه‌نگار و نویسنده فلسطینی با بیان این که تظاهرات در سرزمین های اشغالی در حال افزایش است، تاکید کرد که هدف جنبش صهیونیست های معترض سرنگونی کل کابینه نتانیاهو و نه فقط نخست وزیر است.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس احمد روزنامه‌نگار و نویسنده سیاسی فلسطینی در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: صهیونیستی های معترض، هدفشان سرنگونی کل کابینه نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل است. آنها سعی می کنند بیشترین تعداد ممکن از مردم را در سرزمین های اشغالی به خیابان ها بکشانند تا علیه کابینه همصدا گردیده و آن را سرنگون کنند.

وی خاطرنشان کرد که سرعت اعتراضات در حال افزایش است. ایده اصلی در ابتدای اعتراضات نه گفتن به اصلاحات قضایی نتانیاهو بود اما معترضان اکنون به کابینه وی نه می گویند.

فارس احمد با اشاره به سفر اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی به آمریکا برای مدیریت بحران موجود در سرزمین های اشغالی، خاطرنشان کرد که جو بایدن از او خواست سریع به واشنگتن برود، در حالی که گفته می شود سفر نتانیاهو به آمریکا تا پایان سال جاری به تعویق افتاده است.

این روزنامه نگار و نویسنده فلسطینی توضیح داد: هرتزوگ چهره نزدیک‌تری نسبت به دولت آمریکا است اما نتانیاهو در این حد محبوب نیست و مورد غضب دولت آمریکا قرار گرفته است، شاید چون نتوانسته پروژه های مورد درخواست ایالات متحده را به خوبی انجام دهد.

وی در پایان گفت: رئیس جمهور آمریکا آزمون بسیار سختی را پیش رو دارد چراکه کمپین دموکرات‌ها در کنگره به رهبری رشیده طلیب، الهان عمر و برخی دیگر از نمایندگان مجلس اعلام کرده اند نه تنها سخنرانی هرتزوگ را تحریم می‌کنند، بلکه اعتراض‌هایی نیز وجود خواهد داشت. درخواست آنها اقدامی جدی و بالاتر از تنها جرم انگاری اقدامات رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها