هشدار به شهروندان روس درباره تبعات همکاری با سازمان جاسوسی انگلیس

هشدار به شهروندان روس درباره تبعات همکاری با سازمان جاسوسی انگلیس
شنبه 31 تير 1402 - 05:16

سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) به درخواست رئیس MI۶ از شهروندان روس برای جاسوسی به نفع این نهاد انگلیسی واکنش نشان و درباره تبعات همکاری با آن هشدار داد.

العالم - اروپا

به گزارش تاس، سرویس اطلاعات خارجی روسیه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ریچارد مور رئیس فعلی سرویس اطللاعات خارجی انگلیس علنا از روس‌ها خواست تا همکاری با نهادهای جاسوسی بریتانیایی را آغاز کنند و وعده داد که از خائنان محافظت شود.

این بیانیه افزود: او (مور) فکر می‌کند که این کار به مناقشه اوکراین که در آنجا روسیه با نئونازی‌ها مبارزه می‌کند، پایان خواهد داد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد: هر کسی که اندکی درباره این موضوع بداند، به خاطر خواهد آورد که آنگلوساکسون‌ها در حذف خیانتکاران و فراری‌هایی که از آنها کار کشیده‌اند، ید طولایی دارند.

به گزارش اسکای نیوز، ریچارد مور روز چهارشنبه در اظهاراتی بی‌سابقه از روس‌های به گفته وی وحشت‌زده از جنگ با اوکراین، خواست که برای این کشور جاسوسی کنند.

وی گفت: دست در دست ما بگذارید و برای کمک به بریتانیا و با هدف پایان جنگ و خونریزی از روسیه جاسوسی کنند.

به نوشته اسکای نیوز، اظهارات مور فاش می‌کند که از زمان آغاز جنگ در اوکراین، لندن از این موقعیت استفاده کرده و از روس‌های بسیاری برای جاسوسی علیه مسکو استفاده کرده است.

وی ادعا کرد: امروزه بسیاری از روس‌ها در سکوت از دیدن ارتش خود که شهرهای اوکراین را با خاک یکسان می‌کنند و خانواده‌های بی‌گناه را آواره کرده و هزاران کودک را می‌ربایند، وحشت زده می‌شوند.

به نظر می‌رسد اظهارات مستقیم مور خطاب به روس‌ها که به نوعی استخدام جاسوس بشمار می‌رود، بیشتر با هدف بکارگیری افسران اطلاعاتی، امنیتی و نظامی ناراضی روس باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درهای ما همیشه باز است و محتاطانه و حرفه ای پیشنهاد کمک برای پایان جنگ اوکراین را می پذیریم. اسرار آنها همیشه نزد ما محفوظ خواهد بود و ما با هم برای پایان خونریزی تلاش خواهیم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها