جهاد اسلامی: محمود عباس بازداشت‌های سیاسی را متوقف کند

جهاد اسلامی: محمود عباس بازداشت‌های سیاسی را متوقف کند
شنبه 31 تير 1402 - 18:34

جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر لزوم توقف بازداشت های سیاسی در کرانه باختری و قدس اشغالی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس تاکید کرد و از تاثیر این امر بر تصمیم جهاد اسلامی برای حضور یا عدم حضور در نشست قاهره سخن گفت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش فلسطین الیوم، خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی گفت که در سایه تداوم بازداشت های سیاسی مبارزان فلسطینی از سوی تشکیلات خودگردان، این جنبش مشارکت و یا عدم مشارکت در نشست دبیران کل گروههای فلسطینی را که قرار است اواخر ماه جاری در قاهره برگزار شود، بررسی می کند.

پیش از این «محمد الهندی» مسؤول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از آمادگی این گروه برای شرکت در نشست دبیران کل گروه‌های مختلف فلسطینی در قاهره خبر داده بود اما با توجه به افزایش اقدامات تشکیلات خودگردان در بازداشت مبارزان فلسطینی در کرانه باختری، البطش گفت که تشدید بازداشت های سیاسی در سایه فعالیت مقاومت و دعوت همزمان برای برگزاری کنفرانس عجیب است.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که از سران تشکیلات خودگردان می خواهیم که بازداشت های سیاسی علیه مبارزان مقاومت را متوقف کند تا نشست پیش روی دبیران کل موفقیت آمیز برگزار شود.

این هشدار پس از آن مطرح می شود که رسانه ها گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور داده تا به نمایندگی از این رژیم به بازداشت مبارزان و سرکوب مقاومت در ازای دریافت امتیازاتی از تل آویو دست بزند.

در همین راستا، روزنامه لبنانی الاخبار چهارشنبه گذشته در گزارشی از بازداشت های گسترده جوانان فلسطینی بویژه رزمندگان جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین و دیگر اقدامات تنش زا از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین پس از نبرد اخیر در شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن خبر داد و نوشت: برغم فشار افکار عمومی و نیز درخواست گروههای فلسطینی مبنی بر توقف اقدامات تشکیلات خودگران برای ریشه کنی مقاومت در کرانه باختری و بویژه در جنین، این اقدامات نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر شده است.

منابعی در تشکیلات خودگردان فلسطین به الاخبار گفتند که از زمان انجام عملیات تجاوزکارانه اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهر و اردوگاه جنین، تشکیلات خودگردان فلسطین اقداماتی را به بهانه برقراری سیطره مجدد خود بر این شهر و اردوگاه آن اما در واقع برای از بین برندن مقاومت فزاینده در برابر اشغالگری، آغاز کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست در اجرای طرح هایش در این زمینه که پیشتر در نشست های العقبه و شرم الشیخ بر سر آن توافق شده بود، فرصت جدیدی در اختیار تشکیلات خودگردان برای ایفای نقش امنیتی به نیابت از تل آویو در کرانه باختری داد.

الهندی در این باره گفته بود که دعوت برای شرکت در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی را دریافت کرده است.

الهندی ادامه داد: جنبش در این دیدار با مسؤولیت کامل، به منظور بررسی روابط داخلی گروه‌های فلسطینی شرکت خواهد کرد.

این مقام جنبش جهاد اسلامی اظهار کرد: در این دیدار همچنین با هدف ایجاد وحدت ملی براساس تعهد به اصول ثابت ملی فلسطین و دفاع از گزینه مقاومت شرکت خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در سایه تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در مصادره اراضی فلسطینی و احداث واحدهای شهرکسازی و نیز یهودی سازی قدس صورت می‌گیرد.

دولت مصر از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری این نشست در قاهره دعوت کرد.

به گفته منابع مصری و فلسطینی، عباس در این نشست به عنوان رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و رئیس جنبش فتح حضور خواهد یافت.

«بسام الصالحی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز گفت: «مذاکرات از سوی مصر برای هماهنگی این نشست آغاز شده و امیدواریم در اسرع وقت برگزار شود.

به گزارش ایرنا، قرار است که این نشست ۳۰ ژوئیه سال جاری در قاهره مصر برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها