گزارش العالم از تظاهرات گسترده عراقی ها در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک+ ویدیو

شنبه 31 تير 1402 - 19:35

هزاران نفر در بغداد پایتخت عراق در مقابل ورودی منطقه سبز که سفارت آمریکا و همچنین سفارت دانمارک در آن قرار دارد، در اعتراض به توهین به قرآن کریم در دانمارک و سوئد، تجمع کردند.

العالم – عراق

نوید بهروز خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق گزارش داد، تظاهرکنندگان از دولت عراق خواستند که به هتاکی به قرآن کریم پاسخ دهد.

عراق در روزهای گذشته شاهد موج گسترده ابراز خشم نسبت به اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی بود.

در این تظاهرات معترضان تصاویر و نمادهای مذهبی مانند تصاویر آیت الله سیستانی، مقام معظم رهبری و قرآن کریم را با خود به همراه داشتند.

همزمان با این مراسم سخنگوی گردان های سیدالشهدا به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: هدف از این تظاهرات گسترده، درخواست اخراج سفیر سوئد و تعطیلی سفارت این کشور در بغداد است.

وی افزود: درخواست ما از کشورهای عربی و اسلامی، مقابله با این موج بی حرمتی به قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان جهان و تشویق جامعه جهانی به جرم انگاری بی حرمتی به معتقدات دینی است.

«سلوان مومیکا» فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، روز پنجشنبه (29 تیر ماه ) نیز دوباره تحت حمایت پلیس سوئد با هتک حرمت قرآن کریم، به پاره و لگد کردن صفحات این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم مبادرت کرد.

به دنبال اقدام موهن و هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که در نشست اضطراری روز پنجشنبه کابینه، دولت عراق تصمیم گرفت، کاردار سفارت خود در سوئد را از این کشور فرا بخواند و دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد نیز صادر شد.

به رغم هشدارها و تظاهرات مسلمانان در کشورهای مختلف در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، یک روز پس از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد به بهانه آزادی بیان، این‌بار یک گروه راست‌افراطی در دانمارک نیز به آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم و پرچم عراق مبادرت کرد.

گروه افراطی و ضد اسلام‌ Danske Patrioter در دانمارک دیروز (جمعه) مقابل سفارت عراق در کپنهاگ در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم و پرچم عراق را به آتش کشید.

پربیننده ترین خبرها