محرم و عزای حسینی در دولت‌آباد تهران/ جلوه زیبا از همدلی مردم ایران و عراق برای به تصویر کشیدن عشق خود به اباعبدالله الحسین

يکشنبه 1 مرداد 1402 - 14:10

محله دولت آباد در جنوب تهران شاهد برگزاری مراسم عزاداری، موکب‌ها و هیئت های حسینی برای بزرگداشت واقعه عاشورا است.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار العالم، مراسم عزاداری برای امام حسین (علیه السلام)، یاران و اهل بیت ایشان در سراسر ایران اسلامی در حال برگزاری است، محله دولت آباد در جنوب پایتخت نیز شاهد برگزاری مراسم عزاداری است تا شکل زیبای همدلی و انسجام مردم ایران و عراق برای به تصویر کشیدن عشق خود به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باشد.

یکی از خادمان امام حسین علیه السلام به خبرنگار العالم گفت: هر سال تلاش می‌کنیم مجالس عزاداری برپا کنیم و این مسیر جاودانه در خدمت اباعبدالله الحسین بماند.

یکی از خادمان موکب حسینی گفت: هدف ما از شرکت در عزاداری امام حسین(ع) احیای شعائر حسینی و درس گرفتن از مکتب امام حسین؛ وفاداری و آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم است.

دولت‌آباد مملو از تکیه‌ها و خیمه‌ها و مردمی است که لباس عزا بر تن دارند، فعالیت‌های مردمی برای گرامیداشت این مناسبت دردناک به چشم می خورد و دوستداران امام در خدمت به موکب‌ها و حسینیه‌ها هستند.

یکی از خادمان موکب گفت: موکب های دولت آباد به مدت 10 روز به نام امام حسین علیه السلام و برای ثواب، نذری می دهند.

یکی دیگر از خادمان موکب گفت: امیدواریم خداوند متعال به ما در خدمت به امام حسین و شعائر حسینی توفیق دهد.

فعالیت حسینیه‌ها، موکب‌ها و تکیه ها ادامه دارد و همه ملیت‌های عراقی با هدف احیای آیین‌های حسینی و فریاد لبیک یا حسین برای ارائه خدمات و توزیع نذری و نوشیدنی بین زائرین و عزاداران از یکدیگر پیشی می گیرند.

پربیننده ترین خبرها