گزارش العالم؛ عشق به حسین (ع) موکب های عراقی و ایرانی را گرد هم آورد

يکشنبه 25 تير 1402 - 17:28

در آستانه فرارسیدن ماه محرم کنفرانس راه آزادگان با حضور بیش از هزار نفر از مسئولین هیات ها و حسینیه های عراق و ایران از شهرهای آبادان و خرمشهر و استان بصره عراق با هدف مبادله تجریبات و تقویت روابط برادرانه میان دو ملت در آبادان برگزار شد.

العالم – ایران ـ فرهنگی

منافع سعید الشمری، یکی از مسئولان هیات الحر الریاحی به خبرنگار العالم در آبادان گفت: امروز برای هماهنگی بین طرف های عراقی و هیات های ایرانی به منطقه آبادان آمدیم تا انشاءالله در خدمت زائران امام حسین علیه السلام باشیم.

منذر حمید النزار نماینده هیات های حسینی در بصره در گفت وگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: تعداد هیات های استان بصره تقریباً 7200 هیات است که تمام خدمات مورد نیاز برای زائران ایرانی را ارائه می دهند.

حسن موسوی العلوی هماهنگ کننده این همایش نیز تصریح کرد: با وجود گرمای هوا انشاءلله نسبت به سال های گذشته امکانات بیشتری را فراهم خواهیم کرد و به همین منظور با برادرانمان در هیات های آبادان، خرمشهر و بصره دیدار کردیم.

محمود البدیری مسئول یک هیات حسینی (ع) اظهار داشت: درهای عراق به روی زائران امام حسین علیه السلام باز است و مردم عراق هر آن چه را بتوانند برای زوار فراهم می کنند. ما همان اشخاصی هستیم که خون فرزندان قهرمان مان در نیروهای امنیتی و حشد الشعبی را در این راه تقدیم کرده ایم.

پربیننده ترین خبرها