ادامه تظاهرات علیه تغییرات قضایی رژیم صهیونیستی

جمعه 30 تير 1402 - 14:25

اعتراضات در اراضی اشغالی علیه طرح بحث برانگیز اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بیست و هشتمین هفته متوالی ادامه دارد، این درحالی است که مخالفان نتانیاهو ، وی را به سوق دادن «اسرائیل » به سمت جنگ داخلی متهم کرده اند.

العالمفلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به موازات تظاهرات در خیابان های شهرهای اراضی اشغالی علیه طرح بحث برانگیز اصلاحات قضایی ، برای بیست و هشتمین هفته متوالی، مخالفان خود را به راه انداختن جنگ داخلی متهم کرد.

تظاهرکنندگان در تل آویو و حیفا، قبل از اقدام پلیس برای متفرق کردن آنها با ماشین های آب پاش و باز کردن جاده ها، راه های اصلی را مسدود و سعی کردند تردد را مختل کنند.

این تظاهرات پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل، آغاز شد که مخالفان را به رد راه حل های پیشنهادی ائتلاف دولتی برای مناقشه بر سر این طرح و تلاش برای سرنگونی کابینه اش متهم کرد.

نتانیاهو نسبت به خطرات درخواست برای امتناع از خدمت سربازی در پس‌ اعتراض‌ها هشدار داد و گفت این درخواست‌ها امنیت رژیم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ها برای دستیابی به توافق در خصوص اصلاح اختیارات دیوان عالی کشور و قضات آن ادامه دارد.

گفتنی است کابینه نتانیاهو و مخالفان درباره دامن زدن به وضعیت موجود در این رژیم یکدیگر را متهم می کنند. نتانیاهو حزب اپوزیسیون به ریاست بنی گانتز وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل را متهم کرد که این رژیم را به سمت جنگ داخلی سوق داده، در حالی که اپوزیسیون معتقد است نتانیاهو با دادن اختیارات مطلق قضایی به کابینه به دنبال کاهش نقش قوه قضاییه و مصونیت آن از هرگونه نظارت قضایی بر تصمیماتش است.

انتظار می‌رود اعتراضات در هفته آینده به اوج خود برسد، زیرا با توجه به موافقت اکثریت اعضای کمیته قانون و قانون اساسی کنست ، مجمع عمومی کنست برای رای‌گیری در مورد این طرح واجرایی شدن آن، تشکیل می‌شود.

پربیننده ترین خبرها