کاخ سفید: از حملات اوکراین در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم

کاخ سفید: از حملات اوکراین در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم
سه شنبه 3 مرداد 1402 - 09:45

حمله پهپادی اخیر، جدی‌ترین در نوع خود از زمان رسیدن دو پهپاد به کرملین در ماه مه محسوب می‌شود.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، پس از آنکه دو پهپاد اوکراینی اوایل روز دوشنبه به ساختمان‌هایی در مسکو آسیب رساندند، کاخ سفید اعلام کرد از حملات اوکراین در داخل روسیه حمایت نمی‌کند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: به عنوان یک موضوع کلی، ما از حملات در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم.

روسیه پس از آن، متعهد شد اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه اوکراین انجام دهد و این دو حمله پهپادی، از جمله حمله نزدیک به مقر وزارت دفاع را یک اقدام وقیحانه تروریستی خواند.

ژان پیر گفت: «این جنگی است که روسیه آغاز کرد. این جنگ آنهاست." و آنها می‌توانند هر زمان که بخواهند با خروج نیروها از اوکراین به جای حملات به غیرنظامیان، به آن پایان دهند.»

هیچ‌کس در حمله به مسکو آسیب ندید. این حمله جدی‌ترین در نوع خود از زمان رسیدن دو پهپاد به کرملین در ماه مه محسوب می‌شود.

یکی از پهپادها در نزدیکی مقر وزارت دفاع روسیه مورد استفاده قرار گرفت و یک مقام ارشد اوکراینی نیز گفت حملات بیشتری صورت خواهد گرفت.

در همین حال، کی‌یف روز دوشنبه اعلام کرد حمله پهپادی روسیه، انبارهای غلات اوکراین را در منطقه رودخانه دانوب ویران و هفت نفر را مجروح کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد گروهی متشکل از 17 هواپیمای بدون سرنشین شب‌هنگام به کریمه حمله کردند که روسیه در سال 2014 آن را از اوکراین جدا کرد. فرماندار کریمه گفت آنها به یک انبار مهمات حمله کردند و به یک ساختمان مسکونی آسیب رساندند.

پربیننده ترین خبرها