آتش سوزی در هتل قصرالشفاعه در نجف/ مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی

آتش سوزی در هتل قصرالشفاعه در نجف/ مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی
سه شنبه 3 مرداد 1402 - 18:08

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۷۰ زائر ایرانی مستقر در هتل قصرالشفاعه شهر مقدس نجف اشرف به علت آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شده و با کمک نیروهای امدادی برای مداوا راهی بیمارستان حکیم این شهر شدند.

العالم - عراق

حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: براساس گزارش‌های دریافتی از این تعداد حال چهار زائر به علت قدری سوختگی و مشکل تنفسی وخیم تر اعلام شده اما مشکل جدی وجود ندارد.

به گفته وی، خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشته و مابقی زائران که از وضعیت جمسانی مناسب تری برخوردار هستند در هتل دیگری اسکان داده شده اند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم اکنون نماینده این سازمان و نماینده بیمه و دیگر نیروهای مربوطه جهت ارائه هرگونه کمک و ارزیابی های لازم در این محل و بیمارستان حضور دارند، تصریح کرد: کاروان های حادثه دیده شامل دو کاروان از استان اردبیل و یک کاروان از استان چهارمحال بختیاری هستند.

محمدی با بیان اینکه کاروان چهارم اعزامی از استان مرکزی که قرار بود در این هتل اسکان یابد اما به دلیل این حادثه در هتل دیگری اسکان پیدا کرده اند، افزود: این آتش سوزی به علت تخلیه گازوئیل در حسینه جنب این هتل رخ داده است که علت این حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا؛ وی ادامه داد: براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال ۳۹۰۰ کاروان در قالب ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات در عراق اعزام شده است.

به گفته معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت حدود ۲۵۰۰ دفتر زیارتی مجاز در سراسر کشور در زمینه ثبت نام و هماهنگی اعزام از طریق کاروان های زیارتی در کشور فعال هستند.

1

2

پربیننده ترین خبرها