در دیدار وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی؛

احمدیان: شکل دیگری از آپارتاید توسط نظام سلطه در حال اجراست

احمدیان: شکل دیگری از آپارتاید توسط نظام سلطه در حال اجراست
سه شنبه 3 مرداد 1402 - 20:42

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا با اتخاد سیاست یکجانبه و اعمال تحریم‌های ظالمانه، نظام آپارتاید را همچنان حفظ کرده، تعامل و همکاری کشورهای مستقل برای مقابله با این روند خطرناک را اجتناب ناپذیر دانست.

العالم - ایران

علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای حضور در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوستدار بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده با خانم خومبودزو وانتشاونی وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی دیدار و در خصوص راههای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار احمدیان با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه رئیس جمهور کشورمان خطاب به رامافوز رئیس جمهور آفریقای جنوبی، احترام ویژه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به آقای ماندلا به عنوان نماد مبارزه با تبعیض نژادی را یاد آور شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اشتراک مواضع ایران و آفریقای جنوبی در خصوص تحولات خاورمیانه بر گسترش همکاری های دو کشور در همه حوزه به ویژه مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا با اتخاد سیاست یکجانبه گرایی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، نظام آپارتاید را همچنان حفظ کرده، تعامل و همکاری کشورهای مستقل برای مقابله با این روند خطرناک که بدیهی‌ترین حقوق انسانی را پایمال کرده، اجتناب ناپذیر دانست.

احمدیان، برگزاری پانزدهمین اجلاس کمسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک را گام مثبتی برای توسعه مناسبات دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که با سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ایران سطح روابط فی مابین در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی گسترش یابد.

در این دیدار خومبودزو وانتشاونی وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با ابراز خرسندی از سفر احمدیان به آفریقای جنوبی و پذیرش دعوت این کشور برای حضور در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوستدار بریکس، بر همکاری در همه حوزه ها به‌ ویژه حوزه انرژی تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در پاسخ به دعوت طرف ایرانی در رأس هیأتی متشکل از مسئولان نهادهای ذیربط، به‌ ایران سفر کند.

خومبودزو وانتشاونی، همچنین تصریح کرد: آفریقای جنوبی از درخواست ایران برای عضویت در بریکس حمایت می‌کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها