تصویب قوانین ضدچینی در کنگره آمریکا

تصویب قوانین ضدچینی در کنگره آمریکا
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 08:10

مجلس نمایندگان آمریکا در راستای فشارهای خود علیه چین قوانین «همبستگی بین‌المللی با تایوان» و «فنتانیل چین را متوقف کنید» را تصویب کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، قانونگزاران آمریکایی سه‌شنبه به وقت محلی «قانون همبستگی بین‌المللی با تایوان» را با رای‌گیری شفاهی تصویب کردند.

هدف از این قانون حمایت از وضعیت جاری تایوان در سازمان‌های بین‌المللی و جلوگیری از تلاش احتمالی چین برای حل وضعیت این جزیره در نهادهای بین‌المللی است.

این قانون صراحتا اعلام می‌کند که آمریکا با هر گونه تغییری در وضعیت تایوان در سازمان ملل بدون کسب رضایت از مردم این جزیره مخالف است.

این قانون همچنین وزارت خارجه آمریکا را ملزم می‌کند که سالانه گزارشی در مورد تلاش‌های چین برای تضعیف عضویت تایوان در سازمان‌های بین‌المللی ارائه کند.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و با هر گونه دخالت خارجی در تحولات مربوط به این جزیره مخالف است.

به گزارش ایرناُ قانونگذاران آمریکایی همچنین سه‌شنبه «قانون فنتانیل چین را متوقف کنید» را تصویب کردند که هدف آن اعمال تحریم علیه تولیدکنندگان چینی داروهای مخدر صنعتی و مسئولیت‌پذیر کردن مقام‌های چین برای مبارزه با مواد مخدر است.

تاد رابینسون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اجرای قانون و مواد مخدر بین‌المللی اخیرا گفت: بیشترین فنتانیلی که در آمریکا مصادر می‌شود از طریق مکزیک به ایالات متحده می‌آید که مواد شیمیایی سازنده آن نیز از چین فراهم می‌شود.

فنتانیل یک ماده مخدر و حدود ۵۰ برابر قوی‌تر از هروئین است که تولید آن آسان‌تر و ارزان‌تر است. این ماده با سایر مواد مخدر ترکیب شده و تبعات مرگباری دارد.

به گزارش مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا سال گذشته میلادی ۱۱۰ هزار آمریکایی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، فنتانیل به یکی از عوامل اصلی مرگ آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۹ ساله تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها