موشک کروز ابومهدی رؤیاهای دشمنان را برای همیشه در خاک کرد

موشک کروز ابومهدی رؤیاهای دشمنان را برای همیشه در خاک کرد
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 19:43

موشک کروز ابومهدی که از آن به عنوان شبح یاد می شود، از هوش مصنوعی در طراحی مسیر پرواز خود استفاده می کند، دارای توانایی عبور از موانع طبیعی و مصنوعی و همچنین رادارهای دشمن و سایت های پدافند هوایی است و مانند صاعقه از هر طرف بر روی هدف فرود می آید. به همین علت مانند شبح است و به دشمن فرصت پاسخگویی نمی دهد.

العالم – کشکول

موشک کروز "ابومهدی" روز گذشته توسط وزارت دفاع ایران به نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شد.

موشک "ابومهدی" با برد 1000 کیلومتر اولین موشک کروز دوربرد نیروی دریایی ایران به شمار می رود که از لانچرهای ثابت و متحرک قابل پرتاب است، سیستم هدایت و ناوبری آن قادر است حین پرواز علیه هدف به روز رسانی شود و قابلیت پرواز در ارتفاع کم و خارج از محدوده رادار دشمن را دارد. می ‌تواند مسیر و ارتفاع خود را با توجه به پیچیدگی‌های جغرافیایی و سیستم‌های دفاعی دشمن تغییر دهد و از ویژگی‌های آن قدرت تخریب فوق‌العاده‌ای است که آن را قادر می‌سازد تا انواع ناوهای جنگی، ناوچه‌ها و ناوشکن‌ها را منهدم کند، همه این ویژگی ها برای تحقق یک هدف است و آن دور نگه داشتن ناوهای هواپیمابر آمریکا از سواحل ایران تا بیش از 1000 کیلومتر است که به معنای مختل کردن فعالیت این ناوها است.

این دستاورد عظیم نظامی ایران پس از 4 دهه تحریم جهانی بی‌سابقه‌ای محقق شد که آمریکا بر مردم ایران تحمیل کرده است.

ایران در این زمینه هرگز از خارج کمک نگرفت که مؤید آن است که ایران بدون نگرانی از تهدیدهای غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی در ایجاد توان دفاعی خود دارد و به تقویت آن به ویژه برنامه دفاع موشکی خود ادامه می دهد و نسبت به تلاش دشمن برای گنجاندن این برنامه در گفت وگوهای هسته ای بی تفاوت است.

در این میان تحریم اخیر انگلستان، فرانسه و آلمان علیه ایران در شرایطی اعمال شد که ایران در حال توسعه سامانه موشکی خود مانند موشک ابومهدی است که رؤیاهای دشمنان برای تعرض به ایران را برای همیشه دفن کرد.

آمریکا و غرب باید منتظر خبر دیگری باشند که به زودی مثل صاعقه بر سرشان خواهد آمد و آن خبر پرتاب موشک بالستیک قاسم سلیمانی است که خواب آنها را به هم می زند، بنابراین بعد از ابومهدی حتما قاسم سلیمانی می آید و این مسیر ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها