کنعانی تشریح کرد: پروژه جهانی صهیونیست‌ها برای تعرض به مقدسات اسلامی

کنعانی تشریح کرد: پروژه جهانی صهیونیست‌ها برای تعرض به مقدسات اسلامی
پنج‌شنبه 5 مرداد 1402 - 17:41

سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح پروژه جهانی صهیونیست‌ها برای تعرض به مقدسات اسلامی، حضور وزیر کابینه رژیم صهیونیستی در ⁧‫مسجدالاقصی‬⁩ را اقدامی دیگر در روند تعدی به این مقدسات خواند و آن را محکوم کرد.

العالم - ایران

وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) پنجم مرداد ماه به همراه جمعی از شهرک‌نشینان به حریم مسجد‌الاقصی تعرض کرد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی صدها شهرک‌نشین صهیونیست، امروز به همراه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی در سالروز موسوم به «تخریب معبد» تحت تدابیر شدید امنیتی به مسجدالاقصی یورش بردند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) پنجم مرداد ماه به حضور وزیر کابینه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وی در این باره در توئیتر نوشت: پروژه جهانی صهیونیست‌ها برای تعرض به مقدسات اسلامی‌؛ از اقدامات شرارت بار در ⁧‫آتش زدن قرآن کریم، تا هتک حرمت‌ قبله نخست مسلمین.

‏وی افزود: حضور خباثت‌آمیز وزیر کابینه صهیونیست‌ها در ⁧‫مسجدالاقصی‬⁩ اقدامی دیگر در روند تعدی به مقدسات اسلامی و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمین جهان بوده
‏و محکوم است.

این تعرض وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی پیش از این از سوی فلسطین، اردن، عربستان و ترکیه محکوم شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سوم مرداد ماه و در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک با بیان اینکه در فتنه اهانت به ⁧‫قرآن‬⁩ کریم، دست‌های پشت پرده رژیم صهیونیستی پیداست، به دولت‌های تسهیل‌کننده توصیه کرد اعتبار و حیثیت خود را قربانی منافع این رژیم نکنند.

پیش از این هم «ایتمار بن گویر» (بن غُفیر) وزیر امنیت قومی کابینه «بنیامین نتانیاهو» در ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برد که در همان زمان نیز از سوی کشورهای مسلمان و از جمله ایران محکوم شد. ناصر کنعانیسخنگوی وزارت امور خارجه ۱۳ دی ۱۴۰۱ هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزیر صهیونیست را به شدت محکوم کرد و نسبت به ماجراجویی‌ها و اقدامات تحریک آمیز کابینه جدید رژیم صهیونیستی هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها