تأملی در پیام سید حسن نصر الله و پاسخ به اهانت به مقدسات اسلامی

تأملی در پیام سید حسن نصر الله و پاسخ به اهانت به مقدسات اسلامی
يکشنبه 8 مرداد 1402 - 13:46

دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای پیام عاشورائی خود به اهانت به قرآن کریم اشاره کرد و پاسخ به این اقدام به عنوان اهانت به اسلام را خواستار شد.

العالم - نظرکده

دکتر قاسم حدرج، مشاور روابط بین الملل می گوید عاشورا مکتب عزاداری نیست بلکه مکتب فداکاری است.

وی گفت: جوانان مؤمن پر تعدادتر از سالهای گذشته در شرایط آب و هوایی بسیار بد و دشوار به خیابان ها آمدند تا ثابت کنند که پیروی از مکتب عاشورا – به رغم شدت محاصره و حمله های یکپارچه و همه جانبه دشمنان در سطوح فرهنگی، اجتماعی و مذهبی - هر سال بیش از سال گذشته رونق می گیرد.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد که قیام امام حسین علیه السلام، برای دنیا و خواسته های دنیوی نبود بلکه هدفش، اصلاح امت جدش بود چنانکه فرمودند: "آیا نمی بینید که به کتاب خدا عمل نمی شود". لذا برای دفاع از قرآن کریم قیام کرد.

وی تصریح کرد : این جمعیت فراوانی که در مراسم عاشورا به خیابان ها آمدند و قرآن را بالای سر گرفتند، آمده بودند تا به امام حسین (ع) بگویند که آماده دفاع از قرآن کریم هستند و دستان استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی در ورای این توطئه است تا با این حرکت حقیرانه بین مسیحیت و اسلام اختلاف بیندازند و کشورها را به جنگی ویرانگر بکشانند.

"نهاد ابوغرش"، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی هم گفت که این رژیم با ماهیت نژادپرستانه و ضد انسانی خاص خود، از هیچ اقدامی برای هتک حرمت مقدسات ادیان فروگذار نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که صهیونیست ها در تظاهرات خود، به پیامبر اسلام (ص) هتاکی و به مسجد الاقصی اهانت می کنند و بر همین اساس سید حسن نصر الله گفتند که پاسخ به این اهانت ها باید ملی، قومی و اسلامی و انسانی باشد. اهانت به مقدسات اسلامی اعم از قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) یا مسجد الاقصی، اهانت به اعتقادات دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است نه یک موضوع فردی و شخصی که بتوان آن را توجیه کرد.

این کارشناس تصریح کرد : همه می دانند که برخی کشورهای اروپایی هر کسی را که از "اسرائیل" انتقاد کند، به بهانه سامی ستیزی محاکمه می کنند. به عنوان مثال هر کسی را که خواستار تجدید نظر در موضوع هولوکاست شود یا در آن تشکیک کند، محاکمه می کنند.

سید نصر الله هم بر همین اساس در پیام روز عاشورای خود به اهانت به قرآن کریم واکنش نشان داده و از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست در این خصوص موضع جدی بگیرند و اگر آنها در انجام وظایف خود تعلل کنند، جوانان باید برخیزند و متجاوزان را مجازات کنند.

ابوغوش اقدام سید حسن نصر الله را که اهانت به احساسات مسلمانان را به منزله اهانت به موجودیت، حرمت و مقدسات و حقوق انسانی آنها دانسته است، اقدامی مبتکرانه و خلاقانه دانست.

دکتر حامد الکعبی، پژوهشگر هم گفت حضور گسترده مردمی در مراسم عاشورا چه در عراق باشد یا ایران یا لبنان یا بحرین، تأکیدی واضح بر ادامه راه و خط امام حسین علیه السلام است.

وی تصریح کرد که گرمای شدید در عراق مانع از حضور گسترده مردم و مشارکت آنها در راهپیمایی روز عاشورا و اعلام وفاداری کامل به امام حسین (ع )‌ و آمادگی برای شهادت در همان راهی که امام پیمود، نشد.

پربیننده ترین خبرها