هشدار ارتش لبنان به گروه های فلسطینی درگیر در اردوگاه عین الحلوه/ شمار زخمی ها به 37 نفر افزایش یافت

هشدار ارتش لبنان به گروه های فلسطینی درگیر در اردوگاه عین الحلوه/ شمار زخمی ها به 37 نفر افزایش یافت
دوشنبه 9 مرداد 1402 - 14:29

فرماندهی ارتش لبنان به گروه های فلسطینی داخل اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان که درحال درگیری و نزاع مسلحانه هستند، در باره به خطر انداختن مراکز نظامی ارتش در نزدیکی این اردوگاه هشدار داد.

العالم _ لبنان

فرماندهی ارتش لبنان در پی درگیری داخل اردوگاه عین الحلوه در صیدای لبنان، بیانیه ای صادر کرد. در پی این درگیری یک گلوله به یکی از پاسگاه های نظامی ارتش لبنان اصابت کرد. همچنین چند مرکز دیده بانی ارتش لبنان مورد تیراندازی قرار گرفت و تعدادی از سربازان مجروح شدند.

فرماندهی ارتش لبنان نسبت به عواقب در معرض خطر قرار دادن مراکز نظامی و نیروهای خود به هر دلیلی هشدار داد و تاکید کرد که ارتش به منابع آتش باری پاسخ خواهد داد.

این در حالی است که درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در شهر صیدا که دو روز پیش (شنبه) آغاز شده است، در بحبوحه شکست در اجرای توافق آتش بس ادامه دارد. درگیری در این اردوگاه میان اعضای جنبش فتح هوادار تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های فلسطینی رقیب روی داده است.

در همین ارتباط علی مولایی خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد: درگیری ها در حال حاضر در محور جبل الحلیب در محله حطین جریان دارد و از مسلسل های سنگین و راکت استفاده می شود. بر اساس گزارش های دریافتی، پس از وقوع درگیری های اولیه در محور البرکسات و منطقه جلول هم اکنون درگیری ها درگیری در اردوگاه عین الحلوه گسترش یافته و به محور حطین - درب السیم رسیده است.

خبرنگار العالم با بیان این که درگیری ها شدت یافته است، خاطرنشان کرد، صدای گلوله، تبادل آتش و انفجار به شدت شنیده می شود. با تشدید نبردها، شمار بیشتری در حال فرار از مناطق درگیری هستند.

وی گفت: تعداد مجروحان درگیری امروز (دوشنبه) در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه به 12 نفر رسید که به بیمارستان الهمشری در صیدا منتقل شده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، شمار مجروحان اردوگاه عین الحلوه از زمان آغاز درگیری ها تا کنون، با احتساب زخمی های امروز به حدود 37 نفر رسیده است این درگیری ها همچنین شش کشته برجای گذاشته است.

نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان دیروز (یکشنبه) در اولین موضع رسمی لبنان، از رهبران فلسطینی خواست تا برای برقراری امنیت در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان با ارتش همکاری کنند.

پربیننده ترین خبرها