تجمع اهالی الحسکه سوریه علیه نظامیان وابسته به اشغالگران آمریکایی

تجمع اهالی الحسکه سوریه علیه نظامیان وابسته به اشغالگران آمریکایی
چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 20:07

اهالی الحسکه سوریه علیه اقدامات شبه نظامیان قسد از حمایت اشغالگران آمریکایی برخوردار هستند، تجمع اعتراض آمیز برپا کرده و خواستار پایان حضور و عملیات های جنایتکارانه این گروه در مناطق مختلف سوریه شدند.

العالم - سوریه

یک تجمع اعتراضی در منطقه الهول در حومه الحسکه در مخالفت با شبه نظامیان «قسد» تحت حمایت اشغالگران آمریکایی و اقدامات جنایتکارانه آن علیه مردم برگزار شد.

منابع محلی در حومه شرق حسکه به خبرنگار خبرگزاری دولتی سوریه سانا گفتند که اهالی روستای الحمر واقع در منطقه الهول، راه الحسکه -الهول را با آتش زدن لاستیک بستند و اقدامات جنایتکارانه شبه نظامیان “قسد” به ویژه ربودن جوانان ، سرقت محصولات کشاورزی و اموال مردم را محکوم کردند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی که به طور غیرقانونی در مناطق شرقی سوریه حضور دارند، با همدستی شبه نظامیان “قسد”وابسته به آنها ثروت ملی و محصولات استراتژیک مانند نفت، گندم و جو را غارت می کنند تا مردم سوریه را از منابع ملی آنها محروم کنند.

شبه نظامیان مذکور همچنین اهالی منطقه را تحت فشار قرار دادند تا آنها را مجبور به پیوستن به خود کنند.

پیش از این منابع خبری از تلاش آمریکا برای تشکیل یک گروه شبه نظامی وابسته به این کشور در سوریه پرده برداشتند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد: شخصی به نام «ابو خوله» خود را سرکرده یک گروه شبه نظامی جدید متشکل از قبایل و عشایر جدید سوریه معرفی کرده است و آمریکا در حال تلاش برای تشکیل این گروه شبه نظامی در کنار شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است.

این منابع در ادامه از طرح آمریکایی‌ها برای متصل کردن پایگاه غیرقانونی «التنف» به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور به واسطه گروه تشکیل شده از اهالی عشایر منطقه پرده برداشتند.

المیادین در این باره اعلام کرد که شبه نظامیان قسد که تحت امر آمریکا هستند ۵۰۰ خودروی زرهی را از شهر «قامشلی» در حومه شمالی حسکه به شهرک‌های «عکیدات» و «البصیره» و همچنین میدان نفتی «العمر» در حومه شمال شرقی دیرالزور منتقل کرده و در خطوط تماس با ارتش سوریه مستقر کرده‌اند.

منابع المیادین در این باره اعلام کردند که این حالت آماده‌باش، مقدمه‌ای برای آغاز عملیات نظامی به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در غرب فرات نیست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها