امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد

امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد
پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 16:13

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهایش با مقامات ارشد پاکستان با شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

العالم ـ‌ آسیا

در این دیدار که وزیرخارجه پاکستان نیز حضور داشت، دکتر امیرعبداللهیان گزارشی از مباحثات و توافقات انجام شده در مذاکرات هیات های رسمی دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و مرزی به ویژه در موضوعات بانکی، تهاتر و خط انتقال گاز ارائه نمود و بر اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافقات به عمل آمده در این سفر و توافقات پیشین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه، راهکارهایی که می توان در چارچوب حقوق بین الملل همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را توسعه داد تشریح نمود.

نخست وزیر پاکستان در این ملاقات ضمن استقبال از سفر به موقع هیات جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و تاکید بر دعوت خود از رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید نمود که ایشان مدعو ملت پاکستان هستند. وی اظهار امیدواری نمود بعد از تحولات مربوط به انتخابات پاکستان، رئیس جمهور ایران اولین رییس دولتی باشد که به پاکستان سفر می کند.

در این ملاقات همچنین درباره موصوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات افغانستان مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه در رأس هیأتی و در نخستین سفر دوجانبه خود و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی وارد اسلام‌آباد شد. دقایقی قبل با «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه در محل وزارت خارجه پاکستان مورد استقبال همتای خود قرار گرفت و دو وزیر نهادل دوستی بین دو کشور را کاشتند. وزرای خارجه پس از آن با یکدیگر گفت‌وگو کرده و در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

پربیننده ترین خبرها