حمله پهپادی اوکراین به مسکو دفع شد

حمله پهپادی اوکراین به مسکو دفع شد
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 15:13

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور، حمله پهپادی ارتش اوکراین به تأسیسات روسیه در منطقه مسکو را دفع کرده است.

العالم - اروپا

یک روز پس از آن‌که رسانه‌های روسی گزارش کردند که در پی حمله شهپادی (شناور هدایت پذیر از راه دور) ارتش اوکراین به یک نفتکش روسی در منطقه پل «کریمه»، صدای انفجارهایی در نزدیکی این پل، شنیده شد، ارتش اوکراین تلاش کرد با پهپاد، مواضعی را در مسکو هدف قرار دهد.

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از دفع حمله پهپادی ارتش اوکراین به منطقه مسکو خبر داد که در این بیانیه آمده است: «امروز در ساعت ۱۱:۲۷ صبح (به وقت محلی)، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی علیه تأسیساتی در قلمرو منطقه مسکو خنثی شد».

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، تأسیسات پدافند هوایی ارتش روسیه، پهپاد ارتش اوکراین را بر فراز قلمرو منطقه «پودولسک» منهدم کرد. در پی جدیدترین حمله پهپادی ارشت اوکراین، تلفات یا خساراتی برجای نمانده است.

ارتش اوکراین طی هفته‌های اخیر حملات پهپادی علیه مواضع روسیه را تشدید بخشیده که در هیچ‌یک از این حملات نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد.

مسکو از اوایل مه زمانی که کاخ کرملین با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفت، بارها مورد حمله قرار گرفته است. گرچه، این حملات تاکنون تلفات جانی یا خسارت عمده‌ای در پی نداشته است. اوکراین از این حملات ابراز خرسندی کرده اما مستقیماً مسؤولیت آن‌ها را برعهده نگرفته است.

از طرف دیگر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اشاره به حملات اخیر به این کشور گفت استفاده رژیم کی‌یف از روش‌های تروریستی عاملی است که بحران اوکراین را وخیم‌تر می‌کند و توافق صلح‌ را به تاخیر می‌اندازد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها