کنفرانس جده؛ جنگ اوکراین متوقف نخواهد شد

کنفرانس جده؛ جنگ اوکراین متوقف نخواهد شد
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 20:23

یک نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب گفت: کنفرانس جده جلوی جنگ اوکراین را نخواهد گرفت.

العالم - اروپا

ریاض عید نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب، در گفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: کنفرانس جده فرصتی برای ولادیمیر زلنسکی است تا نظر خود را بیان کند، اما موضوع این است که جنگ جاری بین روسیه و غرب است. خواسته های پوتین فراتر از اوکراین است و به ناتو، اروپا، نظم نوین جهانی و ترتیبات پسا تک قطبی مربوط می شود.

وی تاکید کرد: تعلیق قرارداد غلات از سوی روسیه در این برهه زمانی به اروپا ضربه وارد کرد زیرا 40 درصد غلات صادراتی جهان را مصرف می کند لذا توقف صادرات غلات اوکراین بیش از آنکه کل جهان را تحت تاثیر قرار دهد، اروپا را تحت تاثیر قرار می دهد.

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب افزود: اروپا از یک سو به دلیل انرژی و از سوی دیگر به دلیل غلات بامشکل روبروست و این امر آنها را با دو بحران انرژی و غذا مواجه کرده است.

وی گفت: در همین حال غرب در زمینه ضد حمله اوکراین به روسیه با شکست فاجعه بار مواجه شد. داده ها موید آن است که جنگی که آمریکا و ناتو برای ضربه زدن به روسیه و تکه تکه کردن آن به راه انداخته اند، نتایج منفی برای اروپا و آمریکا داشته است.

ریاض عید خاطرنشان کرد، آمریکا به زلنسکی این فرصت را داد تا ابتکار عمل خود را از طریق کنفرانس جده ارائه کند، اما روسیه عملا توانمند است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که نبرد تا پس از انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها