آیا ایکواس به وعده خود درخصوص توسل به راه کار نظامی در نیجر عمل خواهد کرد؟

يکشنبه 15 مرداد 1402 - 14:21

یک کارشناس مسائل آفریقا درباره مهلتی که گروه اقتصادی موسوم به ایکواس به کودتاچیان نیجر برای بازگرداندن دولت قانونی این کشور داده است، گفت : این مهلت امروز به پایان می رسد و فرماندهان نظامی در این گروه اخیرا در ابوجا نشست داشتند و اقدامات نظامی مربوط به نحوه دخالت و تعداد نیروهای نظامی و کشورهای شرکت کننده در این عملیات نظامی را بررسی کردند و تصمیم گیری در این زمینه با مسئولان سیاسی این کشورهاست.

العالم - با خبرنگاران

اسماء الحسینی افزود: به نظر می رسد که گروه ایکواس مورد حمایت کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا و اتحادیه اروپاست و آن ها تصمیم دارند که نظام بازوم را که با کودتا مواجه شده است، به قدرت بازگردانند زیرا درصورت قدرت گرفتن کودتاچیان ، منافع آنان به خطر خواهد افتاد.

وی ادامه داد : نظام بازوم هم پیمانی مقتدر برای آنان، نه فقط در زمینه مبارزه با تروریسم است،‌ بلکه یک هم پیمان اقتصادی مقتدر و نیز هم پیمان درخصوص مساله مهاجرت غیرقانونی و نیز در زمینه مقابله با نفوذ روسیه در منطقه ساحل نیز هست.

الحسینی با بیان اینکه پیچیدگی های زیادی وجود دارد و دخالت نظامی کار آسانی نخواهد بود، اظهار داشت : اختلافات داخلی در نیجر وجود دارد و نیجر کشوری بزرگ است و کودتاچیان تلاش می کنند تا احساسات ملی و دینی را دراین خصوص که دخالت بیگانگان به منزله اشغال این کشور به شمار می رود، برانگیزند.

پربیننده ترین خبرها