معاون وزیر خارجه روسیه در راه تهران

معاون وزیر خارجه روسیه در راه تهران
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 19:27

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دوشنبه ۱۶ مردادماه جاری به تهران سفر خواهد کرد تا با مقام‌های ایرانی درباره همکاری‌ها در چارچوب گروه بریکس و آخرین وضعیت برجام گفت و گو کند.

العالم - اروپا

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، یکشنبه به خبرگزاری تاس گفت: در سفر دو روزه با تهران، با مقام‌های وزارت خارجه ایران دیدار خواهم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: تعامل در چارچوب‌های بین‌المللی موضوع مهمی است که در این زمینه با ایران همکاری نزدیک داریم،

وی اظهار داشت: شانس بازگرداندن توافق هسته ای "خیلی زیاد" نیست، اما فدراسیون روسیه از کار بر روی آن خودداری نمی کند.

ریابکوف در ادامه تاکید کرد: تعامل بین فدراسیون روسیه و ایران در چارچوب توافق هسته‌ای نباید تحت تأثیر تحریم‌های غرب قرار گیرد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه پیش از این با اشاره به درخواست‌ها برای عضویت در گروه بریکس گفت: گسترش گروه کشورهای عضو پیمان اقتصادهای نوظهور جهان معروف به «بریکس» در دستور کار اجلاس آتی سران این گروه به میزبانی آفریقای جنوبی است.

،دیمیتری پسکوف در عین حال گفت: تفاوت ظریفی در دیدگاه اعضای کنونی گروه بریکس درباره توسعه آن وجود دارد.

گروه بریکس هم‌اینک متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. نشست سران این گروه قرار است ۲۲ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۱ مرداد تا دوم شهریور ۱۴۰۲) در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شود. از رییس‌جمهوری اسلامی ایران نیز برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است.

خبرگزاری تاس پیش از این در گزارشی نوشت:‌انتظار می رود که در اجلاس آتی سران گروه بریکس، درخواست رسمی برخی کشورها برای عضویت در این گروه بررسی شود.

به گزارش ایرنا، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه پیش از این گفته است: ایران فعالانه برای عضویت در بریکس تلاش می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها