انتقاد نبیه بری از هشدارهای امنیتی برخی کشورهای منطقه برای ترک خاک لبنان

انتقاد نبیه بری از هشدارهای امنیتی برخی کشورهای منطقه برای ترک خاک لبنان
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 22:33

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به هشدارهای امنیتی برخی از کشورهای عربی و آلمان به اتباع خود در این کشور، گفت که درخصوص وضعیت لبنان مساله نگران کننده‌ای وجود ندارد.

العالم - لبنان

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین در واکنش به بیانیه‌های هشدار آمیز سفارتخانه‌های کویت، عربستان، امارات و آلمان برای خارج کردن اتباع خود از لبنان اظهار داشت: من از بیانیه سفارتخانه‌ها تعجب کردم و هیچ چیز امنیتی وجود ندارد که این هشدار را ایجاب کند.

بری خاطرنشان کرد، محدود کردن هشدار به مناطق درگیری در نزدیکی اردوگاه عین الحلوه قابل درک است، اما درخواست برای خروج شهروندان این کشورها از لبنان قابل درک نیست.

وی تأکید کرد که اوضاع در عین الحلوه از سه روز گذشته آرام است، بنابراین دلیل این صدور این بیانیه‌های هشدار دهنده چیست؟

«ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان نیز پس از دیدار با نبیه بری در این باره اظهار داشت: اوضاع عین الحلوه تا حدودی تحت کنترل است، ما دلیل ترس سفارت‌ها را متوجه نمی‌شویم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که امارات، قطر، عربستان سعودی، کویت، بحرین و آلمان به شهروندان خود در رابطه با سفر به لبنان هشدار داده و از اتباع خود خواسته بودند تا خاک این کشور را ترک کنند.

درخواست کشورهای امارات، قطر، عربستان، کویت، بحرین و آلمان از اتباع خود برای خروج از لبنان به دنبال درگیری در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب این کشور صورت می‌گیرد، هرچند که در پی توافق میان‌طرف‌های درگیر هم اکنون آرامشی شکننده در این اردوگاه برقرار است.

درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه که از شنبه شب گذشته و پس از ترور یکی از افسران ارشد جنبش فتح و سه نفر از محافظانش در داخل اردوگاه آغاز شده بود، بار دیگر شامگاه چهارشنبه شدت گرفت.

درگیری‌ها در روزهای نخست هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده بودند.

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز دوشنبه (۹ مرداد ماه) گفته بود: ما نمی‌پذیریم لبنان به میدان تسویه حساب‌های خارجی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ارتش لبنان به وظیفه خود برای کنترل اوضاع در عین الحلوه عمل می‌کند و آنچه درجریان است، اردوگاه را به کانونی خارج از کنترل دولت تبدیل خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها