درخواست عربستان از اتباع خود در لبنان

درخواست عربستان از اتباع خود در لبنان
شنبه 14 مرداد 1402 - 00:17

سفارت عربستان در لبنان در بیانیه‌ای از شهروندانش خواست فوراً خاک لبنان را ترک کنند.

العالم - عربستان سعودی

سفارت عربستان سعودی در لبنان در بیانیه‌ای از شهروندانش خواست به سرعت خاک لبنان را ترک کنند.

در این بیانیه همچنین از اتباع سعودی خواسته شده از نزدیک شدن به مناطقی که صحنه درگیری‌های مسلحانه است خودداری کنند.

عربستان سعودی در این بیانیه مشخص نکرده خواستار نزدیک نشدن اتباعش به کدام منطقه از لبنان است. این بیانیه بر اهمیت پایبندی به ممنوعیت‌های مسافرتی به لبنان تأکید کرده است.

چند روز پیش از این انگلیس هم هشدار سفر به لبنان صادر کرده و از شهروندانش خواسه بود از هر گونه سفر غیرضروری به منطقه جنوبی لبنان خودداری کنند.

در روزهای گذشته منابع خبری از وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز و مسلحانه در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در شهر «صیدا» واقع در جنوب لبنان خبر داده بودند. این درگیری‌ها از شنبه شب آغاز شد و چند روز ادامه داشت.

ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گرو‌ه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه در شنبه شب پیش، بهانه آغاز این درگیری‌ها شد. این فرمانده امنیتی مجروح شد اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و شش نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

در روز یکشنبه (۳۰ جولای)، پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» ، درگیری‌های مسلحانه تشدید شد و مناطق «الصفصاف» و «البرکسات» در اردوگاه عین الحلوه، شاهد بیشترین تنش امنیتی بود. معاون فرمانده امنیت ملی در عین الحلوه نیز اعلام کرد: در پی تیراندازی به سوی خودروی حامل سرتیپ «ابواشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین از جنبش فتح، وی جانش را از دست داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها