گزارش خبرنگار العالم از جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق/ تغییر تاکتیک های پدافندی ارتش سوریه+فیلم

دوشنبه 16 مرداد 1402 - 12:54

خبرنگار العالم در دمشق گزارش داد جنگنده های رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته (یکشنبه) به دمشق حمله کردند که با مقابله پدافند هوایی در این شهر رو به رو شدند.

العالم - سوریه

بنابر این گزارش، در این حمله 4 تن از سربازان سوری به شهادت رسیده و 4 نفر دیگر مجروح شدند. همچنین خسارت هایی به محل وقوع حمله وارد شد. خبرنگار العالم همچنین گزارش داد یکی از موشک هایی که از پدافند هوایی سوریه شلیک شده بود، در آسمان جولان سوریه منفجر شد.

وی تصریح کرد مبدأ این حمله، جولان اشغال شده بود و صدای انفجار در سراسر آسمان دمشق و حومه آن شنیده شد. خبرنگار العالم در سوریه به نقل از منابع آگاه خاطرنشان که ارتش سوریه تاکتیک های پدافند هوایی خود را تغییر داده است و همین امر باعث کاهش موارد حمله های هوایی رژیم صهیونیستی از 19 ژوییه به بعد شده است.

وی افزود: از پنج روز پیش با حملات رژیم اشغالگر از عمق اراضی اشغال شده به داخل سوریه، تعداد حملات هوایی این رژیم بیشتر شده است. به طوری که اسکادران 122 این رژیم، لحظه ای آسمان الجلیل یا جولان اشغال شده را خالی نمی گذارد و پیوسته در حال عملیات شناسایی و جاسوسی در داخل سوریه و تشدید اقدامات تجاوزکارانه هستند و پیوسته حلقه محاصره آمریکا و متحدانش را بر دمشق تنگ تر می کنند.

کارشناسان می گویند این حمله ها بخشی از استراتژی جنگی رژیم اشغالگر در داخل سوریه و در راستای جنگ روانی آمریکا و همپیمانانشان اعم از شبه نظامیان قسد و دیگر گروه های مسلح در شمال سوریه است. کما اینکه حمله های پی در پی گروه مسلح تروریستی جبهه النصره و نظایر آن در شمال غرب سوریه به ارتش این کشور را هم باید به این فهرست اضافه کرد.

پربیننده ترین خبرها