رئیس جمهور: این دولت نقدپذیر است و منتقدان را بی شناسنامه نمی‌داند

رئیس جمهور: این دولت نقدپذیر است و منتقدان را بی شناسنامه نمی‌داند
دوشنبه 16 مرداد 1402 - 14:42

رییس جمهور با بیان اینکه دولت نقدپذیر است و نقد و نظر را برای خود مفید می داند، گفت: ممکن است به برخی اقدامات دولت انتقاداتی وارد باشد ولی این دولت، منتقدان را افراد بی‌شناسنامه و بی‌هویت نمی‌داند و برای شنیدن صحبت‌های منتقدان گوش شنوا دارد.

العالم - ایران - سیاسی

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در آستانه روز خبرنگار در سازمان صدا و سیما حضور یافت و از بخش های مختلف این رسانه دیدن کرد.

آیت الله رییسی با حضور در استودیو خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما تصریح کرد: خبرنگاران در تبیین خواسته های مردم برای مدیران و دولتمردان و همچنین در بیان دیدگاه های مسئولین و دولتمردان برای مردم نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه اگر خبرنگاران نبودند، نسل امروز با رشادت‌های جبهه‌های نبرد آشنا نبود، خاطر نشان کرد: آنچه خبر و گزارش از دفاع مقدس داریم محصول کار خبرنگاران مخلص و شجاع ما در صحنه است وگرنه نسل امروز با رشادت‌هایی که در جبهه‌ اتفاق افتاد آشنا نبودند. اینها همه مرهون زحمت خبرنگاران است.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید یاد همه شهدای خبرنگار را گرامی داشت و به ارواح مطهر آنها درود فرستاد.

وی از رسانه ها و خبرنگاران به عنوان پل ارتباطات بین مردم و مسئولان یاد کرد که باید تلاش روزانه و مخلصانه‌ای در عرصه های مختلف داشته باشند.

وی یاد شهدای خبرنگار را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: به گفته رییس صدا و سیما رسانه ملی ۱۶۰ شهید دارد که برخی از آنها شهدای روزهای اول انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و برخی هم مدافعان حرم هستند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه رسانه ملی در انتقال پیام و تبیین افکار عمومی نقش مهمی دارد، گفت: رسانه ملی کانون و مرکز فرهنگ و فکر و بالندگی در کشور است و این رسانه یکی از مهمترین مسئولیت ها را در بخش فرهنگ ساز کشور بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: رسانه ملی در دفاع از ارزش های اسلامی و ارائه سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش مهمی دارد.

رئیس دولت سیزدهم این نکته را یادآور شد که دولت در میدان عمل و اقدام است و تبیین اقدامات دولت به عهده تمامی رسانه هاست.

رییس جمهور با بیان اینکه دولت نقدپذیر است و نقد و نظر را برای خود مفید می داند، اظهار داشت: ممکن است به برخی اقدامات دولت انتقاداتی وارد باشد ولی این دولت، منتقدان را افراد بی شناسنامه و بی هویت نمی‌داند و برای شنیدن صحبت های منتقدان گوش شنوا دارد.

وی بیان کرد: برای دولت، صحبت اصحاب رسانه و اصحاب تحلیل حائز اهمیت است و گام های خوبی در رسانه ملی در این زمینه برداشته است و امروز رسانه ملی شاهد یک نگاه تحولی است که معتقدیم با این‌ نگاه تحولی می تواند به سمت قله های پیشرفت حرکت کند.

توصیه رئیس جمهور برای اصلاح الگوی مصرف

آیت الله رئیسی همچنین با حضور در برنامه سیمای خانواده، بر ضرورت صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب، برق و گاز و بسیاری از کالاها تاکید کرد و از دست اندرکاران این برنامه خواست به آن بپردازد.

وی خدمتگزاری به مردم را وظیفه دولت برشمرد و در توضیح نقش خانواده در مدیریت و الگوی مصرف گفت: اکنون در بحث مصرف برق ناترازی برق داریم. در زمان آغاز دولت سیزدهم گفته‌ شد که ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داریم که در این مدت حدود ۸ هزار مگاوات آن را جبران کردیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تولید ۳۵ هزار مگاوات برق تا پایان دولت سیزدهم هدف گذاری شده است، افزود: تا آن زمان تلاش می کنیم که برق خانگی قطع نشود و برق کارخانجات و مراکز تولیدی مدیریت شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مهمترین کمکی که مردم می‌توانند به دولت انجام دهند در صرفه‌جویی است؛ خانواده و در راس آن بانوان می‌توانند نقش مهمی در صرفه جویی در آب و برق و ... داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: این صرفه‌جویی به این معنا نیست که امکانات نداریم خداوند به کشور ما همه امکانات را داده است.

رئیس جمهور بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند الگوی مصرف را تبلیغ کند و در آن اثرگذار باشد سیمای خانواده است زیرا مخاطب شما در خانه‌ها خانم‌ها هستند که نقش بسیاری در عمل کردن به الگوی مصرف، تربیت فرزندان و رقم زدن آینده بسیار درخشان برای ایران دارند.

پربیننده ترین خبرها